25 anys fent bategar el català

CNL de Girona

← Inici del CPNL

Altres centres


Xarxa territorial

Publicacions

   << Escolliu la categoria
Socioeconòmic

A L'EMPRESA, EN CATALÀ (II)


A L'EMPRESA, EN CATALÀ (II)  RESUM

Èxit de la presentació del manual de bones pràctiques A l'empresa, en català a la Cambra de Comerç de Girona




 DESCRIPCIÓ DETALLADA

La sala d'actes de la Cambra de Comerç de Girona es va omplir el passat dia 24 de gener per la presentació del manual de bones pràctiques A l'empresa, en catala, elaborat per Plataforma per la Llengua i la Fundació Vincle. L'acte el van organitzar conjuntament el Departament de Cultura de la Generalitat, el Centre de Normalització Lingüística de Girona, la Cambra de Comerç de Girona, Plataforma per la Llengua i la Fundació Vincle. Comptava, a més, amb el suport de l'Ajuntament de Girona, el Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, El Punt Avui, TVGI, PIMEC, la Confederació de Comerç de Catalunya, la UdG, UGT i CCOO.

Domènec Espadaler, president de la Cambra de Comerç, va obrir l'acte i va destacar el compromís de la institució amb la llengua alhora que va alertar de la necessitat de continuar amb el procés de normalització lingüística en el món empresarial. Xavier Albertí, gerent d'embotits La Selva i patró de Vincle, va fer incís en el nou Codi de consum de Catalunya, que obliga les empreses a utilitzar el català en moltes de les seves activitats. També van intervenir en aquesta primera part Antoni Baulida, director dels Serveis Territorials de Cultura a Girona; Josep López Llaví, de Plataforma per la Llengua, i Antoni Solà, president del Consell de Centre del CNL de Girona.

A continuació, Bernat Gasull, cap d'àrea d'Empresa i Consum de Plataforma per la Llengua, va presentar el manual de bones pràctiques com una eina per ajudar els empresaris a actuar d'acord amb la llei, però també a usar el català de forma natural per incrementar la qualitat del servei que s'ofereix al client. Va remarcar que l'ús de la llengua pròpia del país és plenament rendible econòmicament i afavoreix la fidelització dels clients del territori. En l'acte es va presentar en exclusiva el web www.empresaencatala.cat, que pretén ser un portal amb eines i propostes que facilitin la incorporació del català a les empreses. A més de tots els continguts del manual, el web incorpora la legislació lingüística dels territoris de parla catalana que afecta les empreses, una proposta de bones pràctiques lingüístiques i un recull de les preguntes, amb les respostes, més freqüents que es pot fer l'empresariat a l'hora d'incorporar el català.

La part final de l'acte es va dedicar a una taula rodona d'experiències empresarials. Moderada per Jordi Grau, director adjunt d'El Punt Avui, hi van participar Joan Roca, cuiner i copropietari d'El Celler de Can Roca; Maria Trias, directora comercial de Galetes Trias; Joan Ribas, gerent de GNA Serveis Telemàtics, i Íngrid Rahola, copropietària de Llagurt. En el debat es va destacar que la utilització del català és ben rebuda pel consumidor i que és de sentit comú i forma part de la idiosincràsia de les empreses utilitzar el català a Catalunya. Finalment, es va posar de manifest que l'ús de la llengua catalana amb els treballadors i els proveïdors forma part de la responsabilitat social de l'empresa.


Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter