Promoció de l'ús

El Consorci per a la Normalització Lingüística té com a objectiu bàsic fomentar l'ús del català en tots els àmbits de la societat mitjançant activitats de dinamització, acords de col·laboració amb agents econòmics i socials, el Voluntariat per la llengua, la coorganització de cicles de cinema o sessions de sensibilització lingüística.

Al CNL de Girona prioritzem les accions orientades a l'àmbit socioeconòmic, entre les quals destaquem aquestes:

El projecte "Empreses Lingüísticament Responsables (ELR)”, que es du a terme a la Garrotxa, però que es pot replicar a qualsevol població o comarca del territori. L'objectiu final és acreditar aquelles empreses que adquireixen compromisos per incloure la llengua dins la gestió empresarial.

Les sessions de sensibilització per a professionals pretenen ser un espai de reflexió sobre els usos lingüístics en l'activitat laboral.

La campanya "21 dies. D'entrada en català" és un projecte de sensibilització per modificar l'hàbit de canviar sistemàticament al castellà quan ens trobem una persona que, pels trets físics, no identifiquem com a autònoma. Vint-i-un dies és el temps necessari, segons els experts, per modificar un hàbit i aconseguir que el nostre cervell adopti el nou amb tota normalitat.

A "Accions en l'àmbit del comerç" hi trobarem diverses iniciatives del CNL de Girona per promoure l'ús habitual del català en el sector comercial. L'estudi Ofercat i el pla d'actuació posterior, el projecte "Reactivem-nos" o el treball amb establiments de nova obertura, en són alguns exemples.

El Consorci per a la Normalització Lingüística té com a objectiu bàsic fomentar l'ús del català en tots els àmbits de la societat mitjançant activitats de dinamització, acords de col·laboració amb agents econòmics i socials, el Voluntariat per la llengua, la coorganització de cicles de cinema o sessions de sensibilització lingüística.

Última actualització: 23/03/23