25 anys fent bategar el català

CNL de Girona

← Inici del CPNL

Altres centres


http://www.cpnl.cat/xarxa/cnlgirona/directori/lloret.html

Per què estudiar català?

La història d'aquest espot 

Hi ha moltes raons pràctiques per inscriure's en un curs de català i cadascú té les seves. Des de l'Oficina de Català de Lloret hem demanat a alumnes dels nostres cursos que ens diguin què els va dur a decidir-se a estudiar català. 

Els protagonistes

En aquest vídeo, gravat l'estiu del 2014, hem volgut que hi quedi reflectida la diversitat que hi ha a les aules dels cursos de català. Hi surten dotze alumnes de dotze països diferents, d'edats diferents, i amb realitats i interessos diversos. Són:

  • la Sheetal, originària de l'India, que fa vint anys que viu a Catalunya i treballa de mediadora cultural;
  • en Ceci, de Bulgària, que va arribar l'any 2000 i és empresari;
  • l'Agustí, que és català i fa cursos per aprofundir els seus coneixements de la seva llengua materna;
  • la Ivana, que és argentina i creu imprescindible conèixer l'idioma de l'escola de les seves filles;
  • la Yolanda, que va començar a venir a Lloret a passar les vacances fa molts anys i ha acabat establint-hi la seva residència;
  • la Fatina, del Marroc, que viu a Catalunya des de l'any 2011;
  • la Vanessa, francesa, que ha après el català perquè és la llengua del seu xicot;
  • en Vidal, de la República Dominicana, que va és a Catalunya des de l'any passat i que vol estudiar a la universitat;
  • la Nika, armènia, que viu aquí des del 2009 treballa en una botiga;
  • la Diana, romanesa, que vol ser mossa d'Esquadra;
  • l'Olga, que és metgessa de capçalera i troba molt important poder atendre els pacients en català;
  • i en Lukas, eslovac, que no vol que els seus amics catalans canviïn d'idioma quan parlen amb ell.

MiramarTV en parla: http://bit.ly/1ARYyPM


Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter