El CNL de Cornellà examina una vintena de persones durant el mes de juliol

Altres

Després de la situació de confinament per la crisi sanitària, el CNL de Cornellà de Llobregat es posa a punt per examinar l'alumnat de català que va veure interromput el seu curs.

Tot just entrar en estat d’alarma, al CNL de Cornellà s'hi havien d'iniciar les inscripcions per als cursos del tercer trimestre. Gairebé tots els cursos que havien començat al mes de gener, doncs, ja havien finalitzat o estaven a punt de fer-ho. Dels 17 cursos d'aleshores, només 3 van quedar aturats per la Covid-19: el curs de nivell Bàsic organitzat amb la col·laboració del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), que malauradament es va haver de cancel·lar; un grup de nivell Bàsic 3 pendent de qualificar i el curs de nivell Superior (C2), que s'ha pogut finalitzar de manera virtual.

D'altra banda, a falta d'un calendari presencial per a la primavera, i per tal de facilitar al màxim la continuïtat a l'alumnat, es va fer una oferta extraordinària que prioritzava els estudiants de nivell bàsic - una gran majoria al CNL de Cornellà -, a través de la plataforma d'aprenentatge Parla.cat. Aquesta oferta es va fer de manera general a tot Catalunya i cada CNL, segons la disponibilitat, tutoritzava i avaluava els diferents grups: a Cornellà, un grup de Bàsic 3 i alumnat d'Intermedi 3 i Suficiència 3, respectivament.

Arribats al mes de juny i amb un pla de desconfinament que permetia una certa presencialitat, el CNL ha pogut organitzar les proves homologades pendents. En concret, al CNL de Cornellà de Llobregat s'hi han examinat 22 persones, vuit de les quals ho han fet presencialment, ja que tenien proves orals i escrites, i catorze de forma telemàtica.

Des de la finalització de l'estat d’alarma, el CNL de Cornellà de Llobregat, seguint el pla de desconfinament i les normes de seguretat i prevenció, ha intentat recuperar progressivament la normalitat per poder atendre els usuaris. Així doncs, des de mitjans de juny s'ha recuperat l'atenció telemàtica i telefònica, i s'han continuat gestionant el Voluntariat per la Llengua (VxL) i el Servei d'Assessorament Lingüístic (SAL).

Vols compartir aquesta notícia?