25 anys fent bategar el català

CNL Ca n'Ametller

← Inici del CPNL

Altres centres


Xarxa territorial

Notícies

Dijous, 14 de març de 2019

L'Oficina de Català d'Esparreguera ha participat en la Setmana del Consum 2019 a Esparreguera

La xerrada sobre els requisits exigibles als establiments comercials s'emmarca dins del Programa Català i Empresa 2018-2019 del Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller i respon al nou enfocament de treball amb les empreses del territori

L'Oficina de Català d'Esparreguera ha participat en la Setmana del Consum 2019 a Esparreguera

El dilluns 11 de març a l'edifici municipal de Can Pasqual, la responsable de l'Oficina de Català d'Esparreguera (OC), del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), ha participat en la xerrada informativa "Els requisits mínims exigibles en els establiments", acompanyada del tècnic de la Diputació de Barcelona Josep M. Losada, dins del marc de la Setmana del Consum a Esparreguera.

L'acte, que ha comptat amb la presència de la regidora de Política Lingüística i de Consum, Mariona Masferrer, ha estat organitzat des del Departament de Consum de l'Ajuntament d'Esparreguera amb l'objectiu d'informar els propietaris d'establiments comercials de quins són els requisits legals exigibles als seus negocis.

La xerrada ha començat amb la intervenció de Maria Romero, responsable de l'OC d'Esparreguera, que s'ha referit als requisits lingüístics que han de tenir en compte els establiments segons la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum. Ha deixat clar quins són els drets lingüístics dels usuaris i ha demanat la implicació dels comerciants per a garantir el teixit social perquè el català sigui llengua normal de relació entre clients i empreses.

Seguidament, s'ha referit als serveis que el CPNL ofereix als establiments a través de l'OC d'Esparreguera: assessorament legal en matèria lingüística, formació en llengua catalana, assessorament lingüístic, el Voluntariat per la llengua... recursos per a facilitar el rol que el comerç ha de tenir en la normalització lingüística del català.

Josep M. Losada, tècnic del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, ha explicat en detall els requisits que són d'obligat compliment més enllà de l'aspecte lingüístic.

Aquest ha estat el primer dels actes programats durant la Setmana del Consum 2019 a Esparreguera, una setmana que culminarà el divendres 15 de març, Dia Mundial dels Drets del Consumidor. La xerrada sobre aspectes de llengua s'emmarca dins del Programa Català i Empresa 2018-2019 del Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller (CNL) i respon al nou enfocament de treball amb les empreses del territori establert per la nova Direcció del CNL.


OC d'Esparreguera

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes