El Centre Ricard Fortuny i el CPNL signen un conveni per millorar l'ús del català en l’atenció al públic

Socioeconòmic

El Consorci Sociosanitari de Vilafranca (CSSV) Ricard Fortuny i el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), per mitjà del Servei de Català de Vilafranca i l’Alt Penedès, van signar un conveni de col·laboració per dur a terme diferents actuacions dirigides a fomentar l’ús de la llengua catalana en l’atenció al públic. Aquest treball per millorar l’atenció que el CSSV ofereix als usuaris i familiars pel que fa a l’ús del català ja es va iniciar durant el 2012 i es continuarà fent en els pròxims dos anys.

A l’acte de signatura del conveni, que va tenir lloc el 12 d’abril al Centre Ricard Fortuny, hi van assistir el president del CSSV, Ramon Novell; el president del Consell del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l’Alt Penedès i el Garraf, Sergi Vallès; la gerent del CSSV, Roser Aguilar; el director del CNL, Biel Senabre, i la tècnica del Servei de Català, Eugènia Baqueró.

Atenció al públic en català

La intenció dels responsables del CSSV, amb el suport del Servei de Català d’aquesta població, és augmentar la formació del personal que atén el públic per tal que tingui recursos i facilitat per fer servir el català en l’atenció dels usuaris i familiars que tinguin aquesta llengua com a habitual, encara que la persona que els atengui no sigui catalanoparlant d’origen. D’altra banda, també es treballarà perquè el personal que parla català utilitzi aquesta llengua amb normalitat si l’usuari, els familiars o els companys l’entenen.

Per aconseguir-ho, cal elaborar i difondre uns criteris lingüístics d’atenció al públic que s’afegeixin als drets i deures dels usuaris ja previstos, relacionats amb la qualitat de l’atenció des d’un punt de vista humà i de respecte. El conveni també preveu que s’ofereixin sessions sobre comunicació i atenció oral als usuaris i que es millori el nivell de llengua del personal, quan convingui. Finalment, es promourà el programa Voluntariat per la llengua entre el personal del CSSV, perquè tingui més seguretat a l’hora de fer servir el català com a llengua de treball, independentment de la llengua familiar de cadascú.

Responsabilitat social corporativa

Aquestes actuacions s’emmarquen en els principis de la política de responsabilitat social corporativa establerts en el model de qualitat i millora continuada del CSSV, en els quals l’ús del català té un paper important.

D'esquerra a dreta, Ramon Novell, president del Consorci Sociosanitari de Vilafranca (CSSV); Sergi Vallès, president del Consell del CNL de l’Alt Penedès i el Garraf; Biel Senabre, director del CNL; Eugènia Baqueró, tècnica del Servei de Català de Vilafranca i l’Alt Penedès, i Roser Aguilar, gerent del CSSV.

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

Vols compartir aquesta notícia?