El Servei de Català de Vilafranca presenta recursos lingüístics en català per a la restauració

Socioeconòmic

El Servei de Català de Vilafranca del Penedès, amb la col·laboració del Gremi Comarcal d’Hostaleria i Turisme de l’Alt Penedès, presentarà diversos recursos lingüístics que en aquests moments es tenen fàcilment a l’abast en català destinats al sector de l’hostaleria i la restauració, sobretot pel que fa al programa “Plats a la carta” que la Generalitat de Catalunya ofereix a tothom per mitjà d’Internet.

La sessió és oberta a tothom, estigui vinculat al sector o no, i es farà al local del Gremi (carrer del Casal, 26), dimarts vinent, 23 de maig, a partir de dos quarts de sis de la tarda. L’acte s’inclou dins de la campanya “Preu x preu, en català” que promouen la Regidoria de Política Lingüística de l’Ajuntament de Vilafranca, el Patronat de Comerç i Turisme i el Centre de Normalització Lingüística de l’Alt Penedès i el Garraf.

Plats a la carta
Un dels recursos més actuals que es presentaran a la sessió és “Plats a la carta”. Es tracta d’una aplicació informàtica que facilita al sector de la restauració la redacció de cartes i menús en català, i també inclou la possibilitat de traducció al castellà, l’alemany, l’anglès, el francès i l’italià. Aquesta eina ofereix una base de dades de denominacions de menjars i begudes, que es va renovant permanentment segons les necessitats del sector. S’hi pot accedir gratuïtament des de qualsevol ordinador a l’adreça http://www.gencat.net/platsalacarta.

Això de banda, també s’informarà d’altres recursos i webs d’interès, com, per exemple, menualacarta.net; dels lèxics i vocabularis per a restaurants que existeixen actualment al mercat; de diccionaris en línia, tant si són generals com si són especialitzats, i de traductors i correctors informàtics.

Així, doncs, es vol facilitar el coneixement dels recursos que ara es troben al mercat i que poden ajudar el sector a oferir un servei de més qualitat als clients ja que creuen que la llengua que s’utilitza en la comunicació, tant si és parlada com escrita, és un element més de la bona atenció que es dóna en els establiments dedicats a la restauració i l’hostaleria.

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

Vols compartir aquesta notícia?