Per segon any alumnes dels cursos d’ocupació laboral de Vilanova i la Geltrú fan sessions sobre bones pràctiques d’atenció als clients

Socioeconòmic

En els cursos de formació ocupacional que han tingut lloc el darrer quadrimestre, s'han organitzat 9 sessions per millorar l'atenció als clients en català a les quals han assistit un total de 117 persones.

Durant el curs 2013/2014, fruit de la col·laboració entre el Servei de Català del Garraf i Vilanova i la Geltrú i el Servei d'Ocupació de l'Institut Municipal d'Educació i Treball (IMET), s'han organitzat nou sessions sobre bones pràctiques d'atenció als clients per als alumnes dels cursos del SOC, que estan fent formació d'especialització laboral en aquest institut.

Les especialitats en què s'estan formant els alumnes que han fet la sessió de "Comunicació i atenció als clients" tenen en comú que el seu perfil professional implica la relació directa amb el públic. La formació dels alumnes dels cursos d'Auxiliar de comerç, Operacions bàsiques de bar i restaurant, Teleoperador/a, Auxiliar d'Estètica i Activitats de venda s'ha completat amb una sessió monogràfica que pretén informar sobre el context sociolingüístic actual i conscienciar del rol dels treballadors que atenen els clients o usuaris d'un servei.

Consolidació de la col·laboració

Durant el curs anterior, el Servei de Català i l'IMET van organitzar sis sessions per incentivar les bones pràctiques d'atenció als clients, a les quals van assistir 94 alumnes. En aquesta ocasió, s'ha desplegat aquesta col·laboració en nou sessions i hi ha hagut 23 assistents més amb relació a l'any anterior. A cada sessió, hi ha participat també la tutora del curs.

Per mostrar el valor dels criteris d'atenció al públic s'ha proposat que els alumnes fessin un exercici pràctic de tres converses amb persones amb qui no acostumin a parlar en català, sobre les quals havien de fer una valoració mitjançant un material que se'ls havia lliurat al final de la sessió.

Un altre dels objectius d'aquesta col·laboració és presentar les possibilitats de millorar la formació en català mitjançant els cursos o bé les trobades del programa Voluntariat per la llengua. Per això, el Servei de Català ha informat els alumnes dels cursos d'estiu que organitza i també rebran la informació dels cursos de tardor.

El Servei de Català té la intenció de continuar col·laborant amb l'IMET en l'organització d'aquestes sessions, ja que la formació professional constitueix una bona ocasió per reflexionar sobre quina conducta lingüística dels professionals afavoreix el respecte de les expectatives dels clients, al mateix temps que fomenta espais d'aprenentatge de les persones que mostren voluntat d'usar la llengua pròpia del territori.

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

Vols compartir aquesta notícia?