L’SC del Garraf i Vilanova i la Geltrú exposa a la Cambra de Comerç actuacions per fomentar l’ús del català en empreses i comerços

Socioeconòmic

En l’acte també es presentà el manual “A l’empresa, en català”

El dia 9 d’abril passat, el Servei de Català del Garraf i Vilanova i la Geltrú va exposar a la Cambra de Comerç de Barcelona, delegació del Garraf (Rambla Principal, 7), diferents actuacions que duu a terme el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) per fomentar l’ús de la llengua catalana a les empreses i comerços, sobretot referides a l’atenció al públic.

En el mateix acte, es va presentar l’opuscle A l’empresa, en català. Manual per a unes bones pràctiques lingüístiques a l’empresa. Van assistir-hi 21 persones relacionades amb l’àmbit socioeconòmic.

A l’inici de l’acte van intervenir el president de la delegació de la Cambra de Comerç, Amadeu Pujol, i el director del CNL de l’Alt Penedès i el Garraf, Biel Senabre. Tot seguit Bernat Gasull, de la Plataforma per la Llengua, va presentar el manual. Finalment hi va haver una taula rodona en què van participar dues empreses de la ciutat, JR Supermercats i Llibreria La Mulassa, juntament amb el Servei de Català i la Plataforma per la Llengua, amb la finalitat de donar a conèixer experiències d’empreses del territori que treballen en català amb normalitat. Va cloure l’acte la regidora de Cultura, M. Josep Riba.

Català a l’empresa

El CPNL treballa a tot Catalunya per fomentar l’ús del català en l’àmbit socioeconòmic, en general, i en les empreses i comerços, en concret. El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l’Alt Penedès i el Garraf, per exemple, ha signat 7 convenis amb diferents organitzacions empresarials, d’hoteleria o de comerciants de les dues comarques amb aquesta finalitat i té 138 establiments col·laboradors que, a través del programa Voluntariat per la llengua, faciliten que persones que aprenen català puguin utilitzar aquesta llengua en un acte tan quotidià com és comprar. En l’àmbit de l’atenció al públic, el CNL també ha treballat en 7 empreses que tenen cura de persones grans perquè usin el català en l’atenció als seus usuaris.

Cal destacar també que a Vilanova i la Geltrú, el Servei de Català, conjuntament amb l’Ajuntament i altres organitzacions del món socioeconòmic de la ciutat, ha portat a terme dues campanyes per potenciar l’ús del català en l’atenció al públic. D’una banda, per mitjà de la campanya “A qui li toca”, s’ha treballat en 5 supermercats (amb 14 establiments), i, de l’altra, la campanya “Demana-ho en català, també” ha afavorit que persones que aprenen català puguin comunicar-se en aquesta llengua en una trentena d’establiments comercials.

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

Vols compartir aquesta notícia?