L’SC del Garraf i Vilanova i la Geltrú exposa a la Cambra de Comerç actuacions per fomentar l’ús del català en empreses i comerços

Socioeconòmic

En l’acte també es presentarà el manual “A l’empresa, en català”

El Servei de Català del Garraf i Vilanova i la Geltrú exposarà a la Cambra de Comerç de Barcelona, delegació del Garraf (Rambla Principal, 7), diferents actuacions que duu a terme el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) per fomentar l’ús de la llengua catalana a les empreses i comerços, sobretot referides a l’atenció al públic.

En el mateix acte, que tindrà lloc el dia 9 d’abril, a les 4 de la tarda, es presentarà l’opuscle A l’empresa, en català. Manual per a unes bones pràctiques lingüístiques a l’empresa.

En l’acte, hi intervindran el president de la delegació de la Cambra de Comerç, Amadeu Pujol; el director del CNL de l’Alt Penedès i el Garraf, Biel Senabre, i Bernat Gasull, de la Plataforma per la Llengua, que presentarà el manual. També hi haurà una taula rodona en què participaran dues empreses de la ciutat, JR Supermercats i Llibreria La Mulassa, juntament amb el Servei de Català i la Plataforma per la Llengua, amb la finalitat de donar a conèixer experiències d’empreses de la nostra àrea que treballen en català amb normalitat. Clourà l’acte la regidora de Cultura, M. Josep Riba. Els assistents a la presentació rebran un exemplar del manual “A l’empresa, en català”.

Per inscriure's a l'acte, cal emplenar aquest formulari.

Català a l’empresa

El CPNL treballa a tot Catalunya per fomentar l’ús del català en l’àmbit socioeconòmic, en general, i en les empreses i comerços, en concret. El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l’Alt Penedès i el Garraf, per exemple, ha signat 7 convenis amb diferents organitzacions empresarials, d’hoteleria o de comerciants de les dues comarques amb aquesta finalitat i té 138 establiments col·laboradors que, a través del programa Voluntariat per la llengua, faciliten que persones que aprenen català puguin utilitzar aquesta llengua en un acte tan quotidià com és comprar. En l’àmbit de l’atenció al públic, el CNL també ha treballat en 7 empreses que tenen cura de persones grans perquè usin el català en l’atenció als seus usuaris.

Cal destacar també que a Vilanova i la Geltrú, el Servei de Català, conjuntament amb l’Ajuntament i altres organitzacions del món socioeconòmic de la ciutat, ha portat a terme dues campanyes per potenciar l’ús del català en l’atenció al públic. D’una banda, per mitjà de la campanya “A qui li toca?”, s’ha treballat en 5 supermercats (amb 14 establiments), i, de l’altra, la campanya “Demana-ho en català, també!” ha afavorit que persones que aprenen català puguin comunicar-se en aquesta llengua en una trentena d’establiments comercials.

Vols compartir aquesta notícia?