Consorci per a la Normalització Lingüística

Ruta Fabra a Prada de Conflent - L'Heura Digital

Butlletí del CNL L'Heura

Ruta Fabra a Prada de Conflent

Finalment, i després de dos intents fallits a causa del mal temps, dissabte 27 d'abril, vam poder fer la sortida a Prada de Conflent per conèixer més a fons la figura de Pompeu Fabra, la seva obra i els darrers anys de vida com a exiliat. Va valer la pena l'espera perquè ens va fer un dia preciós!

Un cop vam arribar a Prada, la plaça principal estava molt animada ja que hi havia mercat. Vam poder visitar l'església de Sant Pere i el retaule barroc i seguidament vam recórrer els espais de Fabra a la vila; després vam caminar fins al cementiri i davant la tomba de Fabra, la Maria Fradera, professora del CNL L'Heura, ens en va glossar la figura. Malauradament els darrers anys de vida els va viure a l'exili en una situació molt precària, però la seva obra ha perdurat en el temps i gràcies a la seva robustesa, avui podem gaudir d'una llengua moderna i apta per a tot i per a tothom.

Després de les explicacions vam començar l'excursió d'una horeta fins al monestir de Sant Miquel de Cuixà, que se'ns va aparèixer de sobte, de forma majestuosa, al peu del Canigó nevat. Allà, després de dinar,  vam fer una visita guiada per la cripta, el claustre i l'església d'estil romànic primerenc i vam acabar amb un berenar a base de fartons i batut de xocolata, una manera ben dolça de tancar un dia rodó.

La sortida, a la quan hi vam anar més de 50 persones entre alumnat, professorat, voluntariat i associats del CEP, va estar organitzada pel CNL L'Heura i el Centre Excursionista Puigcastellar (CEP), amb el suport d'Òmnium Cultural del Barcelonès Nord i estava emmarcada en els actes de commemoració de l'Any Fabra.

L'excursió va anar tan bé que, de tornada, ja comentàvem quina seria la propera sortida cultural a organitzar!

Aquí en podeu veure les fotos.