25 anys fent bategar el català

Centres

CPNL
← Tornar al llistat de notes de premsa

Notes de premsa

• CPNL - Dimarts, 19 de febrer de 2019 - Barcelona

Gran èxit dels cursos de català d’hivern del Consorci per a la Normalització Lingüística, amb 19.262 inscrits

• Augmenten les inscripcions en tots els nivells oferts pel CPNL
    • Gairebé un 70% dels inscrits s'han apuntat a cursos inicials o bàsics

El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) segueix augmentant el nombre d'inscrits en els cursos de català. Una vegada més es confirma la tendència a l'alça que des de fa mesos es manté i en els cursos d'hivern que començaven entre l'1 i el 27 de gener el nombre d'inscrits ha pujat fins a arribar a 19.262. D'aquests, un 93% s'ha apuntat a cursos presencials (17.892) mentre que  el 7% restant ho ha fet en la modalitat en línia (1.370) mitjançant alguna de les modalitats d'estudi que ofereix el portal Parla.cat. El nombre de cursos presencials també ha augmentat fins a 914, amb 108 cursos inicials, 478 bàsics, 118 elementals, 95 intermedis, 84 de suficiència, 6 superior i 25 d'especialitzats.

Si donem una ullada als nivells, trobem que els cursos amb més demanda són els inicials i els bàsics, amb un 70% dels inscrits, consolidant així l'aposta del Consorci per reforçar l'oferta adreçada a no catalanoparlants i a nouvinguts. Si ampliem el focus, també trobem un increment generalitzat en la resta de nivells: elemental, intermedi, suficiència, superior i d'especialitat.

Incentius per l'aprenentatge del català

Amb l'objectiu de facilitar l'accés al català d'aquestes persones nouvingudes el CPNL segueix oferint el nivell inicial gratuït. Pel que fa al nivell bàsic, a més, s'incentiva que l'alumne completi tot el cicle d'aprenentatge oferint la matrícula gratuïta del nivell bàsic 3 a tots aquells que han cursat el bàsic 1 i bàsic 2 en els 11 mesos anteriors. D'aquesta manera s'impulsa fidelitzar la continuïtat dels alumnes per consolidar les habilitats lingüístiques dels participants.

Origen de les persones inscrites

Els cursos de català del Consorci tenen alumnes procedents de tot el món, des de la Unió Europea fins a Àsia i Oceania, passant per EUA i Canadà o l'Àfrica, a més d'inscrits catalans i de la resta de l'estat espanyol. La major part de les persones inscrites en els cursos d'hivern, però, provenen de l'Amèrica del Sud, Amèrica Central, Mèxic i el Carib, amb un 38,5% del total, seguides per persones provinents del nord d'Àfrica, amb un 14,7%. Aquest percentatge es dona pels processos migratoris però també per la ja esmentada ampliació de nivells inicials i bàsics, adreçats a persones nouvingudes.

Projecte ÈLIA: garantir l'acolliment lingüístic

Aquest augment de cursos de nivells inicials i bàsics es fa seguint les prioritats establertes a les línies estratègiques del Consorci i com a resposta a les necessitats plantejades al projecte ÈLIA, Estratègies de Llengua i Aprenentatge, de la Direcció General de Política Lingüística. Així, l'oferta prioritària del CPNL se centra en els nivells inicials i bàsics, amb la voluntat de l'acolliment lingüístic de les persones que han arribat fa poc a Catalunya i que necessiten les eines bàsiques per introduir-se a la llengua catalana.

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

• Google +