El Consorci per a la Normalització Lingüística i PIMEC promouen l’ús del català a l’empresa a través de les sessions “Comunica’t”

Serveis Centrals

Socioeconòmic, Socioeconòmic, CPNL, CPNL

  • Una vintena d'empresaris assisteixen a la sessió per comunicar en català d'una manera eficaç i amb qualitat lingüística

En el marc de l'acord de col·laboració entre el Consorci per a la Normalització Lingüística i l'organització PIMEC, amb el suport de la Secretaria de Política Lingüística, aquest mes de juliol s'ha desenvolupat una sessió virtual 'Comunica't', amb la finalitat d'informar els participants, una vintena d'empresaris de petites i mitjanes empreses, que utilitzar el català en l'àmbit professional té beneficis per als seus negocis.

La jornada s'ha desenvolupat en dues parts, una a càrrec de PIMEC i l'altra a càrrec del CPNL. Víctor Bottini, periodista i expert en comunicació corporativa de PIMEC, a través de la presentació  'Comunica't amb èxit: converteix el context actual en oportunitat de negoci', ha il·lustrat amb casos pràctics com una bona estratègia de comunicació pot ajudar les empreses i ha destacat la importància del bon ús de la llengua catalana a l'hora de prestar un servei de qualitat. Bottini ha recordat que a l'empresa tot comunica, "des de la forma de vestir, al disseny interiorista de l'empresa, passant per la marca", i ha emfasitzat els mecanismes per treure el màxim rendiment dels canals en línia d'un negoci incidint en "l'avantatge competitiu que suposa per a les empreses fer-ho utilitzant correctament la llengua per comunicar amb èxit".   

En el torn del CPNL, Silvana Casal, coordinadora de Dinamització i Assessorament del Centre de Normalització Lingüística de Badalona i Sant Adrià del CPNL, ha fet la xerrada 'Per a un servei de qualitat, el català és clau'. Els assistents han començat participant en una enquesta interactiva que els ha permès adonar-se de quins són els factors que demostren els beneficis d'utilitzar el català en les comunicacions empresarials. Casal ha explicat també que "la llengua és un dels vehicles que permet crear empatia amb el consumidor" i que "incorporar el català com a valor corporatiu genera un impacte tant a l'exterior com a l'interior de l'empresa'.

Qüestions com el percentatge de la població que viu a Catalunya que entén el català; la posició que ocupa el català en pes econòmic entre les 6.000 llengües que hi ha al món; el percentatge de consumidors que prefereix el web de les seves marques en català, o el fet que català sigui una de les 10 primeres llengües amb més penetració a internet, han posat en evidència la rellevància de la llengua en el sector socioeconòmic i han incentivat reflexions al voltant dels beneficis del multilingüisme o el català com a eina de comunicació i de màrqueting.

Finalment, s'han presentat alguns dels serveis que el CPNL ofereix a empreses, autònoms i emprenedors en matèria de comunicació en català, com el Servei d'Assessorament Lingüístic (correccions, traduccions, plans personalitzats, entrenaments lingüístics...), el Voluntariat per la llengua dins de les empreses i la formació especialitzada, entre d'altres.

'Comunica't' té com a objectiu ensenyar a treure rendiment dels canals digitals i explicar la importància de la comunicació en l'àmbit empresarial, tot incidint en l'avantatge competitiu que suposa fer-ho en català i amb un llenguatge eficaç i de qualitat. El projecte, organitzat per PIMEC, compta amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística.

Enllaços relacionats

Vols compartir aquesta notícia?