Bons usos lingüístics per a l'alumnat de l'IMO

CNL de Lleida

Assessorament lingüístic

El CNL de Lleida imparteix sessions de sensibilització lingüística a l’Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí

El passat 15 de juny, l'equip de Dinamització del CNL de Lleida va oferir dues sessions formatives per a l'alumnat de Gestió Administrativa de l'Institut Municipal d'Ocupació Salvador Seguí de Lleida. Les sessions, d'una hora, van fer reflexionar els assistents sobre l'ús de l'idioma en els oficis d'atenció al públic. En aquest sentit, el contingut de la formació desaconsellava la improvisació individual i oferia uns criteris que supeditessin la tria lingüística a una coherència comercial o empresarial que al seu torn en fos un valor afegit.

D'aquesta manera la llengua de comunicació hauria de ser, per començar, la del territori per tal de donar la imatge d'arrelament i pertinença. Aquest criteri ha d'estar per sobre dels prejudicis que dictaminen el canvi del català al castellà tan bon punt la persona que atén de cara al públic intueix, encertadament o errònia, que el client o l'usuari no entendrà el català.

Un cop s'estableix la comunicació, el dependent detectarà si el canvi idiomàtic és necessari per a la comprensió del missatge. Per acabar, els tècnics del CNL van explicar que, segons la Llei de Política Lingüística de Catalunya, tota persona té el dret de ser atès en qualsevol de les dues llengües oficials a Catalunya. Així, si a un client no catalanoparlant se li parla en català, se li garanteix aquest dret i se l'ajuda que pugui arribar a ser-ne parlant. De l'altra manera, la persona no catalanoparlant difícilment traspassarà aquesta barrera. Per això, els formadors van assegurar que les converses bilingües, si són efectives, són una estratègia de futur i no pas un signe de mala educació. La col·laboració formativa entre les dues entitats, l'IMO i el CNL, tindrà continuació amb més formacions per a aquest curs i els propers.

Vols compartir aquesta notícia?