L’exposició “Aranès, l’occità de Catalunya” s'instal·la a Torredembarra

CNL de Tarragona

Sensibilització

L'exposició es podrà visitar del 19 al 30 de gener a la Biblioteca Mestra Maria Antònia

L'exposició "Aranès, l'occità de Catalunya" continua el seu itinerari per les comarques del Camp de Tarragona i s’atura a Torredembarra. La mostra fa un breu recorregut per la història, les característiques i la vitalitat de l'aranès, variant de l'occità parlada a l'Aran. L'occità és una llengua present al terç sud de França i en algunes valls del nord d'Itàlia, a més del principat de Mònaco i la Vall d'Aran a Catalunya, on és especialment protegida d'ençà que l'any 2010 és va aprovar la Llei de l'occità. La seva vinculació històrica amb Catalunya ha permès preservar-ne la identitat i mantenir-hi la llengua, fet que en fa una singularitat lingüística.

L'exposició presenta la història del reconeixement de l'aranès, el marc legal de protecció i l'espai humà i geogràfic en què es manifesta. L'aranès s'hi mostra com una llengua viva, amb producció cultural i present també en les noves tecnologies de la comunicació. 

És una producció de la Direcció General de Política Lingüística i visita Torredembarra gràcies a la col·laboració entre el Centre de Normalització Lingüística de Tarragona i la Biblioteca. Es podrà visitar fins al 30 de gener, de dilluns a divendres, de 16 a 20 h, i dissabtes de 10 a 13 h. L’adreça de la Biblioteca és avinguda de Pompeu Fabra, 5.

Vols compartir aquesta notícia?