El CNL ofereix assessorament als comerços en temps de COVID19: “Persianes amunt!”

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

Assessorament lingüístic

El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l'Alt Penedès i el Garraf ha adaptat les fitxes "Persianes amunt!" que ha creat el CNL de Tarragona i a partir del 15 de juny cada setmana s'aniran publicant al web perquè estiguin a l'abast dels comerços i en puguin seguir les recomanacions.

"Persianes amunt!"

La necessitat d'informar de les mesures preventives i les condicions per accedir als comerços ha fet que els cartells siguin habituals als aparadors dels establiments davant la situació actual de la COVID19. La temàtica de les fitxes està dedicada a donar orientacions i models per a la correcta redacció dels cartells informatius. Així, els temes de les fitxes tenen a veure amb els horaris, els elements de protecció, la capacitat del local, la distància...

Les fitxes es publicaran al web i se'n farà difusió des de les xarxes del CNL cada dimarts i divendres a partir del 15 de juny i fins a començament de juliol, i quedaran recollides a l'apartat ‘Publicacions’ del web del CNL.

Assessorament en línia 

Les fitxes també contenen informació amb l'adreça electrònica del CNL perquè qualsevol professional del sector conegui el Servei d'Assessorament Lingüístic (SAL) que ofereix el CPNL i pugui enviar sol·licituds de revisió o correcció de textos i consultes sobre recursos lingüístics i normativa lingüística. Les sol·licituds es poden enviar a penedesgarraf(ELIMINAR)@cpnl.cat.

Paral·lelament els serveis i les oficines del CNL també faran arribar les fitxes adaptades amb les seves adreces electròniques als usuaris del sector amb qui mantenen col·laboracions i acords: les associacions de comerciants, els gremis, els establiments col·laboradors del Voluntariat per la llengua (VxL) o els departaments de promoció econòmica dels ajuntaments i els consells comarcals.

D'aquesta manera, el CNL vol fer costat al comerç local en aquests temps de recuperació, dotant-lo d'eines que millorin la seva comunicació amb els clients en qualitat i efectivitat. 

Vols compartir aquesta notícia?