El Consorci per a la Normalització Lingüística es confina però no s’atura

Serveis Centrals

CPNL > Organització

  • S'ofereix un paquet de mesures virtuals i telemàtiques per facilitar l'aprenentatge i la millora de la llengua catalana

  • La vocació de servei de l'organització fa que el personal directiu, tècnic i administratiu es bolqui a trobar solucions

En el marc de les afectacions generals que el Coronavirus Covid-19 imposa arreu del món i, concretament, a la societat catalana, el Consorci per a la Normalització Lingüística busca la manera de minimitzar l'impacte ocasionat sobre els usuaris per les mesures preventives de confinament, que mantenen l'activitat presencial suspesa des del 12 de març.

En la distància i per via telemàtica, les direccions dels 22 centres de normalització lingüística distribuïts per tot el territori i la direcció central de l'organització han acordat un paquet d'actuacions per atendre els usuaris i respondre a les necessitats amb professionalitat i rigor. Mesures que es tiren endavant gràcies a la implicació de tècnics i personal administratiu del Consorci, que adapten la seva feina al nou sistema de teletreball.

Paral·lelament a l'elaboració d'aquestes noves mesures, i de manera ininterrompuda des de l'inici de l'aturada, el Consorci està donant resposta a totes les consultes derivades de la situació, proposant recursos de llengua a les xarxes socials i reprogramant la seva activitat formativa per quan la situació es normalitzi.

L'activitat del CPNL abans de la COVID-19

Abans de l'aplicació de les mesures preventives per la pandèmia, el Consorci tenia 1.663 cursos actius i més de 33.260 alumnes de tots els nivells. Un 53,81 % d'aquests alumnes (un total de 17.900) seguien cursos inicials i bàsics (895 cursos del total). A més, s'havien engegat 30 cursos Ep! Escolta i Parla, adreçats a 600 alumnes que no coneixen l'alfabet llatí.

El programa Voluntariat per la llengua ha format des del 2003 fins ara més de 145.000 parelles lingüístiques en modalitat tant presencial com virtual, gairebé 2.000 de les quals en el que portem de 2020.

CONNECTA'T. ACTIVA EL TEU CATALÀ!

Les noves mesures establertes pel Consorci han de permetre, sobretot, donar resposta a aquestes persones, que són objectiu prioritari de l'organització, que han iniciat el seu aprenentatge amb la voluntat d'adquirir una mínima comunicació en català, per poder-se desenvolupar en situacions quotidianes personals i de l'entorn, i a tothom que vulgui iniciar-se o millorar el seu català.

Voluntariat per la llengua (VxL) virtual

Es reprèn la formació de noves parelles lingüístiques en modalitat virtual, interrompuda des del decret d'estat d'alarma. D'aquesta manera, totes les persones que s'inscriguin com a voluntàries o aprenentes, seleccionant la preferència "Virtual", a https://www.vxl.cat/participa-hi i les que ho hagin fet fins ara i no tinguin encara parella assignada rebran una comunicació per correu electrònic amb la informació necessària per començar les trobades per practicar el català o ajudar a practicar-lo a través de videoconferència.

Els requisits tècnics per al VxL virtual són disposar d'ordinador amb bona connexió a Internet, càmera, micròfon i altaveus a l'ordinador (o auriculars).

Tal com s'ha anat informant fins ara, les parelles lingüístiques que ja funcionaven en modalitat presencial i han hagut d'interrompre les trobades, tenen l'opció de seguir-les en modalitat virtual fins que la situació es normalitzi. Tota la informació sobre l'opció virtual es troba a https://www.vxl.cat/virtual i qualsevol consulta sobre el programa es pot fer enviant un correu electrònic a vxl(ELIMINAR)@cpnl.cat o a través del compte de Twitter @vxlcat.

Parla.cat: el català en línia

Els alumnes actuals i les persones interessades a aprendre català disposen de l'opció d'inscriure's a la modalitat lliure de la plataforma Parla.cat (www.parla.cat) perquè puguin continuar avançant en el coneixement del català al seu ritme, o puguin iniciar-s'hi.


Assessorament lingüístic telemàtic

L'objectiu principal de l'assessorament lingüístic del Consorci és fomentar l'autonomia lingüística dels usuaris. Per aconseguir-ho, el CPNL aplica un mètode propi de revisió de textos i una atenció personalitzada als usuaris del Servei d'Assessorament Lingüístic. Es pot sol·licitar aquest servei a través del correu sal(ELIMINAR)@cpnl.cat.


Mesures, totes elles, que s'afegeixen al conjunt d'iniciatives solidàries i de suport a la situació de confinament general, amb la voluntat de contribuir a fer-la més agradable.

Enllaços relacionats

Vols compartir aquesta notícia?