25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dijous, 17 de gener de 2019

El CPNL participa en la III Trobada d’actualització de didàctica de llengües estrangeres

Enguany les ponències i les taules rodones tractaran nous models d'avaluació a l'aula. Hi participaran Lurdes Borrell, del CNL del Maresme i Agnès Llagostera, del CNL de Girona

El CPNL participa en la III Trobada d’actualització de didàctica de llengües estrangeres

El pròxim dissabte dia 19 de gener tindrà lloc, a l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona, la IIIa Trobada d'actualització de didàctica de llengües estrangeres. El tema d'aquesta edició és l'avaluació competencial i reguladora a l'aula com a punt essencial i fonamental de la tasca pedagògica i educativa, i tindrà la participació de dues professionals del CPNL: Lurdes Borrell, coordinadora d'ensenyament del CNL del Maresme i Agnès Llagostera, coordinadora d'ensenyament del CNL de Girona, amb la ponència Avaluació o 'treball en progrés'.

Durant els últims anys, les investigacions en la recerca educativa han assenyalat l'avaluació com un factor integrat necessàriament en els processos d'estudi i, per tant, com una eina que permet prendre decisions sobre l'aprenentatge i l'ensenyament.

La trobada, per tant, pretén valorar aquest fet i compartir pràctiques d'aula que exemplifiquin aquesta perspectiva, com per exemple les que han posat en pràctica el Centre de Normalització Lingüística del Maresme i el CNL de Girona. Lurdes Borrell i Agnès Llagostera, com a membres de la Comissió d'Avaluació del CPNL, un espai que els permet reflexionar, proposar i participar en l'elaboració de criteris d'avaluació,  explicaran a partir de la seva experiència als centres de normalització lingüística,  la millora del procés d'avaluació, en el que podem anomenar treball en progrés.


No només un certificat

Segons Borrell i Llagostera, és cert que les classes per a adults tenen un cert caràcter instrumental, ja que serveixen per obtenir un certificat, però cal no oblidar altres factors importants que entren en joc i que donen sentit a la vida de l'aprenent de català: cal incorporar eines, doncs, perquè pugui prendre decisions en el seu procés d'aprenentatge, i també adquireixi consciència lingüística.

La jornada també comptarà amb la participació de Carles Monereo, catedràtic de Psicologia de l'Educació a la UAB; Laura Farró, professora de l'Àmbit lingüístic del CESIRE (Centre de Suport a la Innovació i la Recerca) del Departament d'Ensenyament; Oriol Pallarès, professor d'anglès i inspector d'Ensenyament i Eulàlia Vilaginés, professora de francès i directora de l'EOI de Cornellà.


Àmbit de Projecció i Comunicació
Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes