Espai DIN

Activitats de foment del català


<< Tornar Imprimir

  • Jornada empresarial Català i empresa. Ja estàs al dia?

    Objectius:

    • Difondre els aspectes en matèria lingüística que conté el Codi de consum de Catalunya que afecten les empreses i comerços
    • Practicar el Llenguatest empresa
    • Difondre recursos lingüístics 
    • Donar a conèixer els serveis que ofereix el CNL Montserrat a les empreses i a la població en general.

    Destinataris: Tècnics municipals de l'Àrea de Promoció Econòmica, empresaris i emprenedors

    Resum:

    La difusió de la campanya Català i empresa. Ja estàs al dia? s'ha dut a terme per mitjà de visites a organitzacions empresarials i de comerciants, a empreses en particular i a través dels mitjans de comunicació. Tanmateix, vam creure que era imprescindible fer una campanya més didàctica i implicar-hi els agents que assessoren les empreses i els futurs empresaris.

    Amb aquesta finalitat es va planificar una sessió informativa, per a la qual es va elaborar un material específic, que es va adreçar a tots els tècnics municipals de l'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Manresa, responsables d'assessorar la població en matèria de llicències d'obertura d'establiments o empreses i dels requisits legals.

    En aquestes primeres sessions van constatar que els aspectes en matèria lingüística que conté el Codi de consum de Catalunya, eren força desconeguts, per la qual cosa ens vam posar en contacte amb organitzacions empresarials per organitzar sessions informatives sobre aquesta matèria.

    El fet que fos l'organització qui proposava la sessió als seus associats o a les empreses en general ens facilitava la tasca de promoció. Així, doncs, es va dur a terme una sessió a l'organització SECOT (ara Gest! Associació de professionals al Servei del Territori), i al CEDEM (Centre de Desenvolupament Empresarial de Manresa).

    Programa de les sessions:

    1. Aspectes en matèria lingüística que conté el Codi de consum de Catalunya. Obligacions que estableix per a les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya.
    2. Punt d'atenció a l'empresa
    3. Llenguatest empresaLlenguatest consum: eina que permet fer un autodiagnosi de l'empresa sobre el compliment de les obligacions lingüístiques establertes en el Codi de consum.
    4. Agència Catalana de Consum.
    5. Cursos de català
    6. Recursos lingüístics a Internet. Optimot.

    Valoració del projecte:

    Si tenim en compte que les sessions van iniciar-se amb l'objectiu d'informar sobre els aspectes en matèria lingüística que conté el Codi de consum de Catalunya, hem de valorar-les molt positivament, ja que els assistents, tant els tècnics municipals de l'Àrea de Promoció Econòmica, com les persones de l'àmbit de l'empresa, desconeixien totalment aquests aspectes i durant les sessions la interacció entre conferenciant i assitents va ser total.

    Hem de destacar que les assistents a les sessions han estat un bon element difusor, ja que des de l'Ajuntament es distribueix el tríptic informatiu a totes les persones que sol·liciten alguna informació sobre llicències d'obertura o d'obres d'establiment o empresa. Des de Gest!, associació que, entre d'altres coses assessora emprenedors, també es distribueix el tríptic i es dóna la informació pertinent sobre el que ha de tenir en compte un emprenendor en matèria lingüística a l'hora de muntar el seu negoci.

    Escriu el teu comentari




Consorci per a la Normalització Lingüística
Carrer de Muntaner, 221 08036 Barcelona
Tel +34 93 272 31 00 Fax +34 93 487 21 67
Web del CPNL

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Netvibes