Espai DIN

Activitats de foment del català


<< Tornar Imprimir

  • Atenció al públic als supermercats. Campanya "A qui li toca?"

    Objectius:

    Garantir el dret dels consumidors a ser atesos oralment i per escrit en català.

    Sensibilitzar les persones que parlen català i atenen el públic als supermercats perquè no canviïn de llengua.

    Proporcionar formació inicial a les persones que no entenen prou el català i fan atenció al públic als supermercats.

    Fomentar que els clients s'adrecin en català als establiments adherits a la campanya.

    Impulsar el programa Voluntariat per la llengua als supermercats.

    Difondre la campanya “Català i empresa, Ja estàs al dia?”.

    Resum:

    Signatura de convenis amb 5 cadenes de supermercats per fomentar bones pràctiques en l'atenció al públic: Bon Preu, Condis, Mar Blau, JR Supermercats i HiperSimply.

    Sessions de sensibilització per al personal dels supermercats i posterior aplicació del Pla 21 dies per fer un seguiment diari de la posada en pràctica dels criteris exposats en les sessions.

    Inscripció als cursos de català de personal dels supermercats.

    Visualització de la campanya: espot publicitari, cartell informatiu, xapa metàl·lica per als treballadors que seguien el Pla 21 dies.

    Presentació del programa Voluntariat per la llengua als treballadors dels supermercats.

    Informació de la campanya "Català i empresa, Ja estàs al dia?” i repartiment de material als empresaris dels supermercats.

    Si en voleu més informació, consulteu els documents annexos.

    Valoració del projecte:

    El desplegament de la campanya ha estat positiu, tant pel que fa a la implicació de les empreses com a la rebuda de les actuacions per part dels treballadors implicats.

    Les valoracions extretes del buidatge de les llibretes del Pla 21 dies indiquen que la predisposició dels treballadors que fan atenció al públic a aplicar les bones pràctiques lingüístiques recomanades en el marc d’aquesta campanya és bona.

    Tot i que la campanya hagi finalitzat, perquè els supermercats tinguin una política de comunicació coherent i consolidada, cal reforçar la formació dels treballadors que encara tenen dificultats per poder comunicar-se en català i la participació al programa Voluntariat per la llengua.

    També cal millorar la interiorització de l’hàbit d’oferir el català en la salutació de cortesia i de mantenir l’ús d’aquesta llengua amb els clients que la parlen. Aquest hàbit no està consolidat en un 38% del conjunt de treballadors que han aplicat el Pla 21 dies.

    1 Comentari

    1. Escrit per Josep Maria el 02/06/14 a les 18:08

      Molt bé noi(e)s. Molt interessant això d'acotar en un termini curt activitat i objectius per a un canvi d'hàbits.
      1. Teniu els materials de la sessió de sensibilització?
      2. L'Ajuntament va facilitar el contacte i la negociació amb els responsables dels supermercats?

    Escriu el teu comentari




Consorci per a la Normalització Lingüística
Carrer de Muntaner, 221 08036 Barcelona
Tel +34 93 272 31 00 Fax +34 93 487 21 67
Web del CPNL

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Netvibes