El mercat de Tortosa torna a acollir la campanya "Català de proximitat"

Ús professional

Els cartells lèxics es poden visualitzar a les diferents parades del mercat en funció dels productes que s'hi venen  

Durant l'any 2022 el mercat de Tortosa va acollir la campanya “Català de proximitat” per Sant Jordi. Enguany se n'ha mantingut l'essència però el disseny del material ha variat. Els cartells amb el vocabulari es poden visualitzar a les diferents parades del mercat en funció dels productes que s'hi venen: fruita, verdura, salats o peix. També s’han repartit materials per diferents establiments de la ciutat i s’ha difós la campanya per la resta de comarques ebrenques amb les denominacions concretes per a cada producte segons la població.

La iniciativa té com a objectiu associar valors positius a l'ús de la llengua catalana en el sector comercial i posar en relleu les diferents maneres d'anomenar els productes agroalimentaris en català.

A banda d’això, el Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre (CNLTE) ha elaborat un joc de memòria amb les paraules de la campanya per fomentar l'ús del lèxic local vinculat als productes agroalimentaris i, a la vegada, per potenciar el català a través dels jocs de taula. El joc està adaptat al vocabulari quotidià de cada comarca o poble.
 

Enllaços relacionats

Vols compartir aquesta notícia?