Bar Núria de Manresa, un Comerç aprenent

Ús professional

El programa impulsa l'ús del català entre treballadors que, a causa de l’horari laboral, no poden fer cursos 

Aquest darrer trimestre el bar restaurant Núria de Manresa, situat al carrer Circumval·lació, ha participat en el programa Comerços aprenents del CPNL. El Núria és un bar restaurant amb anys d'història que ara porta una parella veneçolana molt interessada a poder atendre la clientela en català. El projecte consta de 10 sessions presencials d'uns 15 minuts, fetes a mida amb estructures i vocabulari específic del lloc de treball (diàlegs d'atenció al client, lèxic dels productes...), amb l'objectiu de generar més oportunitats d'interacció en català amb la clientela.

Cada setmana, un tècnic del CNL Montserrat s'ha desplaçat a l'establiment per fer-los sessions personalitzades de recursos lingüístics gràcies als quals puguin oferir atenció al públic en català. En les sessions, adaptades al tipus d'establiment i als coneixements dels seus propietaris, han treballat el vocabulari bàsic de salutacions, comiats, petites converses, preus i productes del seu establiment. Han aprofitat també per fer la correcció setmanal de la carta amb el menú del dia de la setmana següent, ja que consideren important poder-la oferir sense faltes per tal que el client pugui gaudir d'una experiència més agradable.

Des del 2021, Comerços aprenents s'ha desenvolupat, en la fase pilot, en 23 ciutats catalanes (Badalona, Barcelona, Cerdanyola del Vallès, Cornellà de Llobregat, Girona, Granollers, Lleida, l'Hospitalet de Llobregat, Manresa, Mataró, Mollet del Vallès, el Prat de Llobregat, Reus, Rubí, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Tarragona, Terrassa, el Vendrell, Vic, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú). Els comerços que hi participen són sobretot bars, fruiteries i botigues de queviures.

El CNL Montserrat té previst oferir aquestes sessions als establiments que tinguin treballadors amb poca competència de català i vulguin millorar l'atenció a la clientela. Qualsevol establiment que hi estigui interessat pot posar-se en contacte amb el CNL Montserrat al 93 872 17 07, al correu dinamitzacio.manresa(ELIMINAR)@cpnl.cat o consultar el web de Comerços aprenents.

Vols compartir aquesta notícia?