25 anys fent bategar el català

CNL de Girona

← Inici del CPNL

Altres centres


empresa

El CPNL i l'empresa

El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) és un ens creat a partir de la voluntat comuna de la Generalitat, d'ajuntaments, de consells comarcals i diputacions per facilitar el coneixement i l'ús del català en tots els àmbits. Amb aquesta finalitat, el CPNL disposa d'un equip humà especialitzat i de mitjans tècnics per atendre les necessitats de formació, d'assessorament i de gestió lingüística. 

Quan el CPNL treballa amb una empresa, l'objectiu que hi planteja és assolir l'excel·lència lingüística. Comunicar amb eficàcia i amb qualitat és un valor afegit per a qualsevol organització. 

El programa "Català i empresa, ja estàs al dia?" engloba les actuacions de foment de l'ús de la llengua catalana en l'àmbit empresarial que impulsa la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

LEGISLACIÓ LINGÜÍSTICA

L'ús del català ha d'estar basat en raons comercials, de qualitat d'atenció al client i en l'acompliment de la legislació i dels drets dels consumidors. Una empresa o un comerç responsables socialment han de garantir el compliment del marc normatiu, l'articulat i la intencionalitat del legislador. Des d'un punt de vista legislatiu, les empreses i els comerços han de complir les normatives lingüístiques previstes a l'Estatut d'autonomia de Catalunya, la Llei de política lingüística, el Codi de consum de Catalunya i la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries. 

Les persones consumidores tenen dret a rebre, com a mínim en català, la documentació comercial, les invitacions a comprar, la retolació i la cartelleria.

Les persones consumidores que actuïn en el marc d'una relació de consum tenen dret a ser ateses oralment en la llengua oficial que escullin, és a dir, en català, castellà o aranès. Això vol dir que quan una persona consumidora s'adreça oralment a un altre interlocutor en el marc d'una relació de consum ho podrà fer en la llengua oficial que desitgi emprar, sense cap tipus de limitació.  

VALORS

Experiència: ens avalen més de 25 anys d'experiència en l'assessorament, la formació i la promoció de l'ús del català, fet que ens converteix en el referent de la gestió de la llengua catalana a Catalunya.

L'acció és el fruit del coneixement (Thomas Fuller) 

Compromís: stem al servei de la llengua i la cultura catalanes. Treballem per la igualtat d'oportunitats, per la cohesió social i per donar un servei de qualitat als nostres usuaris. 

Una de les coses més belles de la vida és fer la feina a gust (Antoni Gaudí)

Exel·lència: comptem amb un equip humà en adaptació constant a les exigències de la gestió lingüística. Apostem per la innovació metodològica i l'elaboració de materials propis. 

L'excel·lència no és un art, sinó un hàbit (Sòcrates)

Transveralitat: ens defineix la capacitat de treballar en xarxa. Cada any signem centenars d'acords de col·laboració amb agents socioeconòmics. Tenim una visió i un coneixement amplis de les necessitats lingüístiques de la societat.  

No inverteixis tot el temps en un sol esforç, perquè cada cosa requereix el seu temps (Immanuel Kant)


Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes