25 anys fent bategar el català

CNL de Cornellà de Llobregat

← Inici del CPNL

Altres centres


Xarxa territorial

Notícies

Dijous, 2 de febrer de 2017

"Per comunicar, clar i català", nova campanya per fomentar l'ús del català en termes d'empresa

És una campanya impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Consorci per a la Normalització Lingüística i el Termcat, i té per objectiu el foment de la qualitat lingüística a les empreses.

L’acció vol incidir en la importància de no adoptar indiscriminadament anglicismes innecessaris

La Direcció General de Política Lingüística (DGPL) del Departament de Cultura, el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i el TERMCAT enceten "Per comunicar, clar i català", una campanya de difusió de terminologia en català relacionada amb el món de l'empresa que té com a objectiu donar a conèixer terminologia empresarial en català i de difondre la importància de no adoptar indiscriminadament anglicismes innecessaris en entorns professionals. L'acció s'inscriu en el marc de la campanya de la DGPL "Català i empresa, ja estàs al dia?" i en els objectius de l'agenda per a la qualitat lingüística del Departament de Cultura.

Flux de caixa, empresa emergent o part interessada són termes ben formats en català, transparents i ben entenedors, que permeten comunicar amb claredat. Sovint, des de sectors empresarials o des de la premsa, en sentim els equivalents en anglès: cash-flow, start-up o bé stakeholder. És una tendència que perjudica la qualitat del català que es fa servir en el món de l'empresa i dels mitjans de comunicació. En aquest sentit, la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa, ha manifestat: "Seguim el ritme de l'aparició incessant de nous conceptes i treballem per trobar l'equilibri en assumir noves formes d'expressió, sense quedar ancorats en un purisme exagerat i sense perdre entitat per la interferència desmesurada d'altres llengües."

L'acció, que es durà a terme des del febrer fins a l'abril a les xarxes socials, consisteix en l'emissió de píndoles que contrasten l'anglicisme amb la fórmula catalana. Els termes estan recollits al fullet 50 termes del món de l'empresa, que es podrà descarregar a la pàgina de la campanya. "Per comunicar, clar i català" i que també es podrà demanar en paper.

Els 50 termes del món de l'empresa són termes seleccionats pel TERMCAT tenint en compte criteris d'actualitat, de representativitat i d'àmplia difusió. 


Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes