25 anys fent bategar el català

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

← Inici del CPNL

Altres centres


Xarxa territorial

Notícies

Dijous, 31 de maig de 2012

Més de 200 treballadors de 5 supermercats de Vilanova i la Geltrú assisteixen a les sessions del Servei de Català

Les sessions tracten de la comunicació i l’atenció al públic en català i formen part de la campanya “A qui li toca?”

Més de 200 treballadors de 5 supermercats de Vilanova i la Geltrú assisteixen a les sessions del Servei de Català

Més de 200 treballadors dels 14 establiments que els supermercats Bon Preu, Condis, Mar Blau, JR Supermercats i HiperSimply tenen a Vilanova i la Geltrú han assistit a les sessions sobre Comunicació i atenció al públic que ha impartit el Servei de Català del Garraf i Vilanova i la Geltrú (Centre de Normalització Lingüística de l’Alt Penedès i el Garraf) durant els mesos d’abril i maig. En total, s’han fet 15 sessions d’1 hora i 45 minuts de durada, que s’han ofert en diferents horaris i en diferents espais de la ciutat per facilitar la presència del màxim nombre de persones possible

Pot parlar-me en català

Del conjunt de persones assistents, la majoria participaran activament en la difusió pública de la campanya que està previst que comenci la primera setmana de juny. De fet, tothom qui estigui en disponibilitat de parlar català sense dificultats, portarà una xapa durant tot el mes animant els clients a utilitzar aquesta llengua quan s’adrecin a aquests treballadors gràcies a l’eslògan: Pot parlar-me en català. També hi haurà cartells en llocs visibles de cada establiment que informaran que la botiga participa en la campanya “A qui li toca?”.

Mentrestant, Canal Blau també difondrà un espot televisiu i una falca radiofònica promovent que els ciutadans usin el català quan vagin a comprar als 14 establiments que han col·laborat en aquesta iniciativa.

D’altra banda al mes de juliol el Servei de Català organitzarà cursos intensius d’estiu que s’oferiran a aquelles persones que facin atenció al públic i que encara no parlin català. A la tardor el Servei també facilitarà a tot el personal la inscripció als cursos de català de l’oferta ordinària i la participació al Voluntariat lingüístic a les empreses, perquè puguin millorar les seves competències lingüístiques.

“A qui li toca?”

Els cinc supermercats de Vilanova i la Geltrú que han organitzat l’assistència dels seus treballadors a les diferents sessions sobre Comunicació i atenció al públic es van adherir al març a la campanya “A qui li toca?”, de promoció de l’ús oral del català en l’atenció al públic d’aquests establiments. Els objectius finals d’aquesta campanya són que sigui efectiu el dret que tenen els clients a escollir la llengua de relació quan van a comprar i que els treballadors que participen en aquesta campanya estiguin implicats a facilitar l’ús del català per part dels nous parlants.

A finals d’any està previst fer una valoració global de les actuacions dutes a terme amb totes les organitzacions que han participat en la campanya: les empreses, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i el Servei de Català del Garraf i de Vilanova i la Geltrú.


CNL de l'Alt Penedès i el Garraf
Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes