Consorci per a la Normalització Lingüística

Sessions de sensibilització - Notícies del CPNL

Notícies del CPNL

Sessions de sensibilització


El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) du a terme diverses accions amb l'objectiu de facilitar la integració social de les persones immigrades i la igualtat d'oportunitats a través de la llengua i per afavorir la cohesió social d'una societat cada vegada més multilingüe.

En aquest sentit el CPNL presta serveis a les organitzacions públiques i privades que atenen la població nouvinguda perquè, entre d'altres coses, la part d'acolliment referida a qüestions de llengua, el que anomenem acolliment lingüístic, sigui coherent i de qualitat. Un d'aquests serveis és l'organització de sessions de sensibilització, tant per a les entitats i institucions, com per a les empreses.

L'objectiu d'aquestes sessions és donar eines als professionals perquè se sentin còmodes i segurs utilitzant el català amb naturalitat de cara al públic. Els continguts es plantegen a partir de reflexions i arguments que contribueixin a fer veure que el català es pot utilitzar per comunicar-nos sense que això impliqui l'ús d'una llengua artificiosa i allunyada de la realitat.

Així, doncs, durant el mes d'abril el Centre de Normalització Lingüística de l'Hospitalet va engegar un seguit d'accions formatives adreçades als professionals de biblioteques de l'Hospitalet de Llobregat.

Aquesta col·laboració amb les biblioteques de l'Hospitalet neix d'un estudi lingüístic que ens van encarregar l'any passat. Volien saber quin estat de salut tenia el català en l'atenció que fan a l'usuari. Després d'una anàlisi lingüística de la seva feina diària, es va proposar un pla per tal de millorar, encara més, alguns aspectes referents a l'ús del català. En aquest sentit, vam acordar un seguit d'actuacions que es van engegar el passat 16 d'abril. Aquesta primera actuació consistia en unes sessions de sensibilització orientades a informar els treballadors de la situació sociolingüística de la ciutat i del poder d'integració que tenen les biblioteques per mitjà, entre altres aspectes, de l'ús que fan de la llengua catalana.

Una bona actitud lingüística aporta beneficis professionals i incrementa la qualitat de les relacions i del producte que ofereixen les persones que, per la seva feina, han de tractar amb el públic.

<< Tornar al butlletí
Llicència de Creative Commons Consorci per a la Normalització Lingüística