Consorci per a la Normalització Lingüística

PIMEC-Comerç Tarragona i el CPNL signen un conveni de col·laboració - Llengua i empresa

Carnet VxL: un munt d'avantatges per viure en català

PIMEC-Comerç Tarragona i el CPNL signen un conveni de col·laboració


El passat gener el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i PIMEC-Comerç Tarragona van signar un conveni de col·laboració entre les dues organitzacions. Amb aquest document, la PIMEC s'adhereix al Pla de normalització lingüística per al comerç de Tarragona que el Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Tarragona va posar en marxa el 2016 i que, després d'un any de desplegament, es continua aplicant aquest 2018.

El Pla s'adreça a les administracions, a les organitzacions de comerciants (grans i petites) i, com a destinatari últim, al comerç tarragoní. Amb la finalitat de millorar l'oferta en català del comerç de la ciutat preveu diverses actuacions de sensibilització, de formació i de difusió de recursos per a l'autonomia lingüística.

Amb la signatura del conveni de col·laboració, PIMEC-Comerç Tarragona s'implica en el Pla, participa en les propostes -i se'n beneficia- i, alhora, fa d'enllaç entre el CNL de Tarragona i les organitzacions, empreses i comerços associats a PIMEC per fer-los arribar els serveis del CNL adreçats al comerç: oferta formativa general o específica per al sector socioeconòmic, sessions de sensibilització sobre l'ús de la llengua catalana en la seva activitat professional, campanyes ludicolingüístiques de sensibilització als comerços i mercats de la ciutat, difusió de la normativa lingüística aplicable a partir del Codi de Consum i el programa Voluntariat per la llengua i pràctiques lingüístiques als comerços adherits.

Durant l'acte de signatura, Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística i presidenta del Consorci per a la Normalització Lingüística, va manifestar que «vendre en català a Catalunya és natural i poder comprar en català a Catalunya és natural i, en una situació sociolingüística complexa, amb un 17,5% de nascuts fora de l'Estat, aquesta població necessita temps per aprendre la llengua i eines per practicar-la». En aquest sentit, Franquesa va remarcar que «PIMEC és un excel·lent mediador perquè el català arribi al comerç i arribi al ciutadà».

Per la seva banda, Florenci Nieto, president de Pimec-Comerç Tarragona, va incidir en la importància del comerç de proximitat com una de les riqueses del país i nucli de l'economia catalana, de la mateixa manera que la llengua és un element cohesionador i pal de paller de la nostra societat i, per tant, «una de les nostres riqueses que ha de ser present al nostre comerç de proximitat». També va destacar que «Tarragona és un dels territoris amb més incidència de la nova immigració». I és justament des de la visió de la importància de la immigració a la societat, combinada amb la vocació de PIMEC de promoure l'arrelament del comerç al territori, que es reforça la idea que, segons Nieto, «l'aliança amb el CPNL és una fortalesa, perquè una de les coses que ens arrela al territori és la llengua».

<< Tornar al butlletí
Llicència de Creative Commons Consorci per a la Normalització Lingüística