Consorci per a la Normalització Lingüística

El CPNL participa en la II Jornada Llegim i escrivim en parella - Notícies del CPNL

Notícies del CPNL

El CPNL participa en la II Jornada Llegim i escrivim en parella


Anna Vidal, del CNL de l'Alt Penedès i el Garraf ha presentat a la II Jornada Llegim i Escrivim en Parella, organitzada pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals (GRAI) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), una experiència de llegir en parella que han dut a terme amb alumnes del CNL.

El propòsit d'aquesta jornada és compartir i divulgar experiències de centres educatius sobre pràctiques de llegir i d'escriure en parella. Tal com consta en el programa, la II Jornada Llegim i escrivim en parella, en les seves diferents variants lingüístiques en català, castellà i èuscar, focalitza la seva atenció en la millora de la competència lectora, especialment la comprensió lectora, i la competència en expressió escrita, específicament en el procés de composició de textos.

Consolidar la competència lectora i l'escrita són objectius prioritaris dels cursos de català del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i dins del projecte Llegir per aprendre, es duen a terme pràctiques lectores entre iguals dins i fora de l'aula per consolidar la lectura i la competència lectora.

Des del CPNL practiquem aquest mètode de tutoria entre iguals amb alumnes i també amb els participants del programa Voluntariat per la llengua (VxL), i l'experiència que ha presentat el CNL de l'Alt Penedès i el Garraf se centra amb alumnes.

Les conclusions més rellevants d'aquest projecte són que llegir en parella és útil per millorar la lectura en veu alta i la comprensió lectora. També permet practicar l'expressió oral i perdre la vergonya i, a més, facilita la cohesió grupal i ajudar-se entre iguals. És una bona pràctica perquè valora l'error com a oportunitat d'aprenentatge i permet treballar amb la diversitat de l'aula.

<< Tornar al butlletí
Llicència de Creative Commons Consorci per a la Normalització Lingüística