Consorci per a la Normalització Lingüística

L’Optimot s’adapta als dispositius mòbils - L'Heura Digital

Butlletí del CNL L'Heura

L’Optimot s’adapta als dispositius mòbils


L'Optimot és un servei de la Direcció General de Política Lingüística destinat a afavorir la comunicació de qualitat en català. Els usuaris hi poden resoldre consultes lingüístiques de manera autònoma.

Del 2011 al 2015, les consultes al cercador han assolit els 50 milions i superen els 12 milions de cerques anuals.

Al cercador es poden consultar diccionaris, models de documents, dubtes ortogràfics, noms de lloc... Si el cercador no resol un dubte, disposa del servei d'atenció personalitzada (SAP), amb 10.068 usuaris inscrits. L'any 2015 ha rebut 4.888 consultes.

Dels usuaris de l'Optimot, el 38 % són particulars, el 34 % són empreses i professionals autònoms, el 24 % pertanyen a l'Administració i el 4 % són usuaris no registrats.

<< Tornar al butlletí
Llicència de Creative Commons Consorci per a la Normalització Lingüística