Consorci per a la Normalització Lingüística

La satisfacció dels alumnes del cursos de català del CPNL - Llengua i empresa

Butlletí llengua i empresa. CPNL

La satisfacció dels alumnes del cursos de català del CPNL


Les activitats formatives que organitza el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) obtenen una excel·lent qualificació per part de l'alumnat que ha assistit als cursos.

Així es desprèn de les enquestes que durant els cursos 2013-2014 i 2014-2015 es van administrar a una mostra aleatòria dels alumnes dels cursos presencials.

L'objectiu fonamental de l'enquesta era saber el grau de satisfacció dels alumnes sobre diversos aspectes relacionats amb el curs en què s'havien inscrit com ara el progrés en l'aprenentatge, el professorat i la valoració global del curs.

L'alumnat destaca, en primer lloc, el seu alt grau de satisfacció respecte del seu progrés amb el català. En una escala de 0 a 10, entendre el català ha assolit 8,6 punts; parlar-lo, 8,2 punts; i llegir-lo i escriure'l, 8,4 punts respectivament.

Els índexs de satisfacció són molt notables en tots els altres àmbits, tant pel que fa a les expectatives d'aprenentatge (8,7 punts) com a la valoració global del curs (9,4 punts). Cal valorar especialment l'índex de satisfacció dels alumnes pel que fa al professorat, ja que pràcticament s'arriba a l'excel·lència (9,6 punts sobre 10).

Un altre aspecte que cal destacar és l'interès de l'alumnat per continuar fent un curs de català, ja que un 69,7% dels alumnes enquestats afirmen que continuarien durant el proper curs.

imatge

 

 

<< Tornar al butlletí
Llicència de Creative Commons Consorci per a la Normalització Lingüística