Consorci per a la Normalització Lingüística

Es reforcen les accions per estendre l'ús del català entre la població - Notícies del CPNL

Notícies del CPNL

Es reforcen les accions per estendre l'ús del català entre la població


El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) aquest curs 2015-2016 ofereix més de 3.500 cursos de català arreu de Catalunya. Aquests cursos s'adrecen especialment a la població immigrada i a les empreses i cobreixen un ampli ventall de necessitats, des dels cursos d'iniciació en l'aprenentatge de l'idioma, per adquirir fluïdesa en les converses o per entendre i parlar en català en el lloc de la feina, fins a cursos de redacció de textos formals o de millora de la qualitat lingüística.

Els cursos s'ofereixen des dels 22 centres de normalització lingüística en 146 punts d'atenció al públic, del CPNL i cobreixen l'oferta de tots els nivells de llengua, de l'inicial al superior C2, en totes les franges horàries per arribar a un públic divers, de manera que sigui compatible la formació amb la feina o amb els estudis. Les modalitats també s'ajusten a les noves maneres d'aprendre perquè, a més dels cursos presencials, s'ofereixen cursos en línia mitjançant la plataforma Parla.cat i cursos que combinen la presencialitat i la distància

També s'impulsa l'oferta formativa en línia a través del programa Parla.cat, que es preveu que enguany arribi als 200.000 inscrits; es reforcen les iniciatives per promoure l'ús del català entre els nous parlants, centrades principalment en el programa Voluntariat per la llengua, que assolirà durant el curs les 100.000 parelles lingüístiques i s'obrirà a nous àmbits, com el món de l'empresa, la justícia, els col·lectius religiosos i la diversitat funcional. Enguany també es potencia l'ús de la llengua a l'entorn de la lectura en català.

D'altra banda, amb la voluntat d'incrementar l'ús de la llengua i la seva qualitat en l'àmbit socioeconòmic, i en el marc de la campanya «Català i empresa, ja estàs al dia», es potencia la formació específica adequada a l'empresa, com a eina de competitivitat i de millora de l'atenció al client. El CPNL ha adaptat els serveis, els ha flexibilitzats i ampliats i ha format els tècnics per atendre millor les necessitats de les empreses. Destaca el conveni signat entre el Departament de Cultura i la Diputació de Barcelona, que permetrà reforçar el treball en aquest sector, mitjançant 1.125 hores de formació en atenció al públic en l'àmbit del comerç i de l'empresa. Dins del camp laboral, el CPNL també col·labora amb el Servei d'Ocupació de Catalunya, organitzant cursos de català per millorar l'ocupabilitat de les persones aturades.

Enguany, l'ensenyament de la llengua catalana es reforça amb l'oferta d'activitats culturals en cooperació amb entitats locals, activitats que permeten que l'alumnat practiqui la llengua fora de l'aula en contextos que afavoreixen el coneixement de l'entorn i la cohesió social.

<< Tornar al butlletí
Llicència de Creative Commons Consorci per a la Normalització Lingüística