Consorci per a la Normalització Lingüística

Al vostre servei. Atenció al públic dels supermercats - Notícies del CPNL

Notícies del CPNL - Novembre de 2014

Al vostre servei. Atenció al públic dels supermercats


Al vostre servei és un programa que pretén millorar la disponibilitat lingüística dels professionals que fan atenció al públic als supermercats del país.

Aquest programa té el seu origen en la campanya "A qui li toca", que es va portar a terme al CNL de l'Alt Penedès i el Garraf durant l'any 2012. Actualment, el programa Al vostre servei s'està executant a la demarcació de Barcelona, i s'ha iniciat al CNL Ca n'Ametller (Molins de Rei, Martorell, Sant Andreu de la Barca...).

L'actuació principal d'aquest programa són les sessions de sensibilització per fomentar l'ús del català, adreçades als professionals que atenen el públic en els diversos supermercats de l'Associació Catalana de Supermercats i Distribuïdors Cat-Dis.

En aquestes sessions es plantegen arguments i reflexions sobre aspectes importants relacionats amb l'ús de la llengua catalana. La seva finalitat principal és eliminar prejudicis i canviar actituds poc raonades o poc provades que puguin existir envers l'ús de la nostra llengua. L'objectiu final és que els professionals que participen en aquestes sessions aprenguin que atendre els clients en català millora la seva professionalitat, repercuteix en la satisfacció del client i forma part de les bones pràctiques de l'empresa on es treballa.

En el context actual, cada vegada més es fomenta la responsabilitat social corporativa, és a dir, l'aposta perquè les empreses i els comerços respectin els drets lingüístics i les demandes dels ciutadans, la qual cosa farà, sens dubte, que tothom se senti més satisfet.

L'actuació principal d'aquest programa són les sessions de sensibilització per fomentar l'ús del català entre les persones que fan atenció directa al públic als supermercats.

És important que els establiments de venda directa al públic tinguin criteris d'ús de les llengües que facin efectius els drets lingüístics dels ciutadans a l'hora d'escollir la llengua de relació en els seus actes de compra.

Al vostre servei ha de ser una oportunitat per ampliar els coneixements i els recursos d'aquests professionals perquè estiguin, cada vegada més, en sintonia amb les expectatives dels clients.  

<< Tornar al butlletí
Llicència de Creative Commons Consorci per a la Normalització Lingüística