Vic, 4 i 5 d’abril de 2014
El IV Simposi Internacional sobre Ensenyament del Català s’organitza al voltant de conferències, ponències i comunicacions que giren a l’entorn dels següents eixos temàtics:
- Llengua, cultura, societat i polítiques educatives
- Didàctica de la llengua
- Adquisició i aprenentatge de llengües
- Formació del professorat
El Consorci hi participa enguany amb la presentació de 10 ponències a càrrec de diversos CNL:
- Judit Riart (CNL de Barcelona): XatCat, un projecte de socialització en català.
- Silvana Casal, Maria Fradera i Oriol Torras (CNL de Cornellà): Grups de Facebook com a espai virtual als cursos de català per a adults.
- Sílvia Aregall (CNL de Barcelona): En parlem dimecres. Un model d’inclusió social, lingüística i d’aprenentatge.
- Anna Vidal i Eugènia Baqueró (CNL de l'Alt Penedès i el Garraf): Una adaptació de “Llegim en parella” a les aules del CPNL. Com millorar la lectura en veu alta i la comprensió lectora.
- Albert Fabà (Àmbit de Formació i Foment): L’impacte dels cursos de català per a adults a la societat catalana.
- Carles de Rosselló i Alexandra Sans (CNL L'Heura): La promoció de l’ús oral del català a través del comerç. Una experiència amb els establiments col?laboradors.
- Núria Pujol, Pilar Carulla, Mar Pascual i Elisabet Alenyà (CNL de Barcelona): El diari de lectura en l’ensenyament de català per a adults.
- Emma Navó (CNL de Barcelona): Club de lectura de llengua catalana: eina per a l’aprenentatge, la cultura i la cohesió.
- M. Jesús Clua i Laura Corsà (CNL de Tarragona i CNL de Lleida): La motivació a l’aula de català.Un projecte col·laboratiu per a una tasca docent motivadora.
- Elena Blaya i Carme Bové (DGPL i Àmbit de Formació i Foment): Presentació dels materials Llegir per parlar, llegir per aprendre.
El IV Simposi es proposa fer una reflexió i debatre sobre la situació actual del català en els diferents nivells educatius i als diferents territoris de parla catalana, així com donar a conèixer les aportacions més actuals que ofereixen les disciplines relacionades amb l’aprenentatge de segones i terceres llengües. L’edició d’aquest any també vol ser un punt d’intercanvi de tota mena de recerques i d’experiències encaminades a difondre el coneixement i l’ús de la llengua catalana entre aquells que no la tenen com a llengua familiar, i apuntar noves línies d’actuació a partir de la reflexió i el debat.
Enllaços relacionats