'Not a Pretty Picture' i 'Petita escola', les primeres estrenes en català del març

Els dos documentals s'estrenen als cinemes en versió original subtitulada en català

Aquest divendres, 1 de març, s'estrena per primera vegada als cinemes Not a Pretty Picture en versió original subtitulada en català. A més, aquesta setmana comencen les projeccions del Doc del Mes de març, Petita escola, també en versió original subtitulada en català. L'any 2023 es van doblar o subtitular en català 86 llargmetratges amb el suport del Departament de Cultura.

Not a Pretty Picture

Pel·lícula pionera sobre la cultura de l'abús sexual i les seves conseqüències. Es va estrenar el 1976 i ara arriba per primer cop als cinemes en una nova versió restaurada en 4K.

El 1962, quan tenia 16 anys, la directora Martha Coolidge va ser violada per un company de classe. Dotze anys més tard, la cineasta examina aquesta agressió sexual en un film documental autobiogràfic i, amb un grup d'actors, recrea les circumstàncies que van envoltar els fets. Coolidge parla sense embuts de l'agressió que va patir, però també vol escoltar i deixa que els membres del repartiment mantinguin converses espontànies que posen en relleu els desequilibris de poder inherents als abusos sexuals.

L'Atalante informa de la distribució de la pel·lícula a les sales següents:

1. Boliche Cinemes (Barcelona)
  2. Zumzeig Cinema (Barcelona)
  3. Screenbox Funatic (Lleida)

Tràiler de Not a Pretty Picture
Sales de projecció de Not a Pretty Picture

Petita Escola

El cicle Documental del Mes ha programat per al març Petita escola, que s'exhibirà en format híbrid. De forma presencial, es projectarà a 35 sales de Catalunya, 1 de les Illes Balears i 6 del País Valencià, i en línia, a 3 sales virtuals a Catalunya. S'estrenarà el dijous 14 de març als Cinemes Girona.

La Marie i la Juliette van deixar l'ensenyament tradicional per obrir la Petite École, al cor de Brussel·les. Es tracta d'un centre educatiu que acull nens, sovint en situació d'exili, que mai abans no han estat escolaritzats. El centre s'allunya dels processos d'aprenentatge acadèmic formal i els ofereix espai i temps per ser (o tornar a ser) infants, abans d'enfrontar-se a una institució escolar. El documental mostra com les mestres construeixen el projecte i articulen la seva pròpia pedagogia, que qüestiona alguns dels plantejaments dels sistemes escolars convencionals.

El Docs del Mes és una iniciativa de l'empresa Parallel 40, nascuda en el marc del projecte europeu CinemaNet Europa, l'any 2004, que té l'objectiu d'apropar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible, d'augmentar el nombre de sales que vulguin programar cinema documental de qualitat i de contribuir a crear en la població un hàbit de consum del documental a través d'una oferta regular més enllà dels festivals.

Tràiler de Petita escola
Sales de projecció de Petita escola

Impuls a la difusió del cinema en català

El català i l'audiovisual són eixos estratègics del Departament de Cultura per a l'actual legislatura. El Departament ha obert vies de diàleg amb tots els agents del sector incloent-hi les plataformes audiovisuals. Així, en aquest àmbit, el Govern i la CCMA han acordat la incorporació de centenars de títols en català a les plataformes audiovisuals. Mitjançant un conveni, la Corporació cedeix les seves pel·lícules i sèries ja doblades al Departament, que al seu torn les fa arribar a les plataformes, gràcies a les converses que ha establert amb elles des del principi de la legislatura.

Consulteu la cartellera de Cinema en català.

Vols compartir aquesta nota de premsa?