25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Divendres, 25 de maig de 2012

Campanya 'Català i empresa. Ja estàs al dia?'

El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de les Terres de l'Ebre du a terme la campanya Català i empresa. Ja estàs al dia? per fer conèixer els drets de clients i usuaris i les obligacions de les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya, pel que fa a l’ús de la llengua catalana.

Campanya 'Català i empresa. Ja estàs al dia?'

La campanya, impulsada per la Direcció General de Política Lingüística, es divulga entre associacions de comerciants, establiments comercials individuals i institucions. S'ha començat a distribuir el material de la campanya entre les associacions de comerciants del Nucli Antic i del Mercat Municipal de Tortosa, i a través del Servei de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Baix Ebre.

També s'han fet visites a deu establiments del nucli antic de la ciutat de Tortosa i actualment s'efectuen visites als 52 propietaris de les 101 parades que hi ha al Mercat Municipal. La informació que es lliura als comerciants està integrada per una carta de presentació i d'oferiment de serveis, díptics Viu el comerç en català i el tríptic de la campanya Català i empresa. Ja estàs al dia?

Amb aquesta acció, el CNL de les Terres de l'Ebre vol donar a conèixer entre els agents del sector comercial els drets dels consumidors reconeguts al Codi de consum de Catalunya  i apropar els serveis que en matèria lingüística pot oferir el CNL al món socioeconòmic.

El Codi de consum de Catalunya reconeix drets específics en matèria de llengua a les persones consumidores i usuàries i, per a garantir-ne l’exercici, estableix obligacions per a les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya (art. 128-1 i 211-5).

El període d’adaptació per a totes les empreses va finalitzar el 23 de juliol de 2011.

Pel que fa a l’atenció al públic, els consumidors han de poder ser atesos oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin.

Quant a la informació i documentació, han d’estar disponibles almenys en català: les invitacions a comprar, les informació de caràcter fix (senyalització, cartells, llistes de preus exposades al públic a l’interior o exterior del local, etc.), els contractes d’adhesió, amb clàusules tipus, normats i les condicions generals, la documentació contractual, els pressupostos, els resguards de dipòsit i les factures i altres documents que facin referència o que derivin dels anteriors.

A més, s’han d’etiquetar, almenys en català, les informacions necessàries per al consum, l’ús i el maneig adequats dels béns i serveis i les dades obligatòries relacionades directament amb la salvaguarda de la salut i la seguretat.

El CNL ha publicat també l'enllaç de la campanya Català i empresa, ja estàs al dia? en el seu web i al butlletí electrònic El Full.


Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre
Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes