25 anys fent bategar el català

Notícies del CNL

Divendres, 28 de maig de 2010

Fi de curs al SLC de Terrassa

Sortida a la serra de l'Obac

El dissabte 15 de maig, un centenar de persones, entre alumnes i professors del SLC de Terrassa,  ben calçats i amb ganes de caminar i parlar català, dues coses ben esgotadores per a molts d’ells, vam fer cap a la serra de l’Obac.

El temps, de pluja amenaçadora fins a la vigília, va canviar radicalment i vam tenir un dia assolellat i fresc que convidava a respirar en un paisatge de verdor tendra i frondosa.

Un parell d’autocars ens van acostar a la Casa Nova de l’Obac. Des d’allí vam arribar-nos a l’era de la casa de la Pastora, on vam esmorzar, i després vam enfilar el camí que duu a la carena. Carenejant ens vam endinsar al bosc i vam arribar al pou de glaç de l’Estepar. Un cop al coll Estret, vam agafar la canal del Llop fins a la font de la Portella. Vam dinar a l’Obac Vell i per un camí de passeig vam tornar a la casa Nova.

La sortida pretenia, d’una banda, conèixer el parc natural de Sant Llorenç del Munt i la serra de l’Obac, pulmó natural de la nostra ciutat, i, de l’altra, que els estudiants de diferents nivells es coneguessin i practiquessin la llengua que aprenen. Per aquest motiu, vam fer una ruta a peu pel parc organitzats en quadrilles de bandolers que havien de resoldre diferents proves relacionades amb el paisatge, la història local i la llengua catalana.

Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons