25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dimarts, 12 de setembre de 2006

El Govern posarà en marxa un servei d'atenció de consultes lingüístiques unificat

El servei de consultes el presten ara separadament la Secretaria de Política Lingüística, el CPNL, el TERMCAT i l'Institut d'Estudis Catalans

A partir del setembre de 2007, tots els ciutadans disposaran d'un nou servei unificat de consultes lingüístiques al qual adreçar els seus dubtes sobre el català. Per a la creació d'aquest centre únic, el Govern destinarà un import de 1.380.000 euros, dels quals 380.000 corresponen a l'any 2006 i la resta al 2007. Aquest és un servei pioner a Europa que permetrà a l'usuari realitzar les seves consultes lingüístiques sobre un únic sistema.

Actualment, aquest servei d'atenció de consultes el presten diverses institucions, com ara la Secretaria de Política Lingüística, el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), el TERMCAT i l'Institut d'Estudis Catalans. El projecte també preveu unificar les actuals plataformes tecnològiques, i posar a disposició de la ciutadania un sistema automàtic que potenciarà l'autoservei i, per tant, l'autonomia dels usuaris.

El fet d'unificar les consultes suposarà una millora en el servei que es presta als usuaris ampliant l'horari d'atenció i els canals d'accés (web, telèfon i correu electrònic). De les diferents fases del projecte, ja s'ha acomplert la primera part de definició de l'oferta unificada de serveis, que implica un acord entre totes les institucions implicades. Ara s'iniciarà la contractació de l'estructuració del servei i la infraestructura tecnològica, a la qual cosa es destinarà la despesa de 1.380.000 euros, tal com consta en els acords de Govern de 12 de setembre de 2006.


Secretaria de Política Lingüística
Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes