25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dimecres, 18 de novembre de 2009

Dos establiments tarragonins guanyen premis per la seva normalització lingüística

Els premis els ha atorgat la Confederació de Comerç de Catalunya, dins la campanya 'Oberts al català'

La Confederació de Comerç de Catalunya ha distingit dos establiments de Tarragona dins la campanya "Oberts al català" que desenvolupa a la ciutat amb la col·laboració del Centre de Normalització Lingüística de Tarragona (CNLT) i de l'Ajuntament de Tarragona.

Dos establiments tarragonins guanyen premis per la seva normalització lingüística

Lofti Boumir, amo de la teteria Sàhara, rep el diploma del premi de mans de Ferran Milà, Rosa M. Rossell i Sergi de los Ríos

El migdia del dimarts 17 de novembre va fer-se el lliurament dels guardons a la teteria Sahara del carrer dels Caputxins i al Supermercat Xinès del carrer Mallorca.

La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) concedeix aquests premis en el marc de la campanya "Oberts al català", que té com a objectiu promoure el català en el sector comercial i que a Tarragona s'ha tirat endavant amb la col·laboració de l'Ajuntament i del CNLT. L'edició 2009 ha anat especialment destinada a establiments regentats per nouvinguts. Es concedeixen a entitats, empreses i associacions del sector del comerç, dels serveis i del turisme que destaquen per promoure l'ús del català i compten amb el suport del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa i de la Secretaria de Política Linguística. Es van entregar el 6 de novembre a Lleida, a la VI Convenció de Gremis i Associacions de Comerciants de Catalunya.

   Teteria Sàhara i Supermercat Xinès

El primer dels establiments guardonats va ser el saló de te Sàhara, ubicat al carrer Caputxins. Els motius que va destacar el jurat per concedir-li el guardó són la retolació i l’oferta de serveis en català; la destacada col·laboració i implicació en la campanya “Oberts al català”, que aquest any 2009 estava centrada en els establiments regentats per nouvinguts; la col·laboració amb altres campanyes de foment de l’ús del català com ara el “Voluntariat per la llengua”, i l’atenció al públic en la llengua del país, gràcies a l’assistència a cursos de català, fet que denota la pertinença i l’arrelament a la nostra societat.

D’altra banda, el Supermercat Xinès del carrer Sevilla ha guanyat el premi extraordinari 2009 per a l’aplicació del pla d’assessorament “Oberts al català”, per la seva destacada col·laboració i implicació en la campanya.

Sergi de los Rios, conseller de Promoció Econòmica, Rosa Rossell, consellera de Política Lingüística i presidenta del Consell de Centre del CNLT, i Ferran Milà, president de Botiguers de Tarragona i membre de la Junta de la CCC, van felicitar els establiments guardonats.

   El català suma

De los Rios va declarar que era tot un orgull per a la ciutat que dos dels seus establiments haguessin estat guardonats. Va destacar que, en el cas dels establiments regentats per nouvinguts, parlar en català amb els clients és una marca de qualitat, un valor afegit, i que això ajuda a integrar-se en el teixit comercial de la ciutat. Bon balanç de l’edició 2009 de la campanya “Oberts al català”, que tenia com a objectius orientar els comerciants sobre la normativa comercial i lingüística que han de complir i on es poden assessorar i obtenir recursos per adaptar-s’hi. “S’ha intentat fer entendre que el català sempre suma”, ha afirmat De los Rios.

Per la seva banda, segons Rossell, l’actitud lingüística dels propietaris dels establiments premiats són una mostra que la política lingüística que s’està tirant endavant des de les institucions té resultats. Això inclou tots els cursos de català per a nouvinguts o el programa “Voluntariat per la llengua”. La consellera va destacar que a Catalunya i a Tarragona es pot “sobreviure” sense parlar català, però per funcionar amb normalitat i integrar-se plenament al país i a la ciutat i conviure amb tota la ciutadania, és a dir, per viure a Tarragona, el català és completament necessari. A més, va afirmar que “sabem que aprendre català –igual que aprendre qualsevol llengua– representa un esforç, i per això és tan important que valorem l’actitud de les persones que s’hi esforcen”. Rossell també va destacar l’important paper dels consumidors per garantir la vitalitat del català en l’activitat comercial.


SPLAT-SLCT
Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes