25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dimarts, 2 de juny de 2009

El CNL de Tarragona i l'SPLAT engeguen un concurs lingüístic als mercats municipals de Tarragona

'Si l'encerto, l'endevino' és el títol del concurs, que durarà tot el mes de juny

"Si l'encerto, l'endevino" és el lema del concurs lingüístic que han presentat a les portes del Mercat Central de Tarragona, el 2 de juny, la regidora titular del Servei de Política Lingüística de l'Ajuntament de Tarragona (SPLAT), Rosa M. Rossell, i el regidor de Promoció Econòmica i president d'ESPIMSA, Sergi de los Rios.

El CNL de Tarragona i l'SPLAT engeguen un concurs lingüístic als mercats municipals de Tarragona

Les banderoles del concurs presideixen les entrades dels mercats municipals

El concurs consisteix en un joc lingüístic sobre la llengua del món dels mercats que es farà durant el mes de juny al Mercat Central de Tarragona i al Mercat Municipal de Torreforta. Es tracta d’una iniciativa del Servei de Política Lingüística de l’Ajuntament i del Centre de Normalització Lingüística de Tarragona, que s’ha pogut fer gràcies al suport de les associacions de venedors del Mercat Central i del Mercat de Torreforta i d’ESPIMSA.

Tothom que hi participi podrà guanyar vals de compra per a productes del mercat i lots de llibres. Només cal emplenar una butlleta amb vuit preguntes sobre llengua relacionades amb el món dels mercats i dipositar-la a les urnes de les respectives parades de promocions.

La llengua dels mercats

Rosa Rossell, consellera de Política Lingüística i presidenta del CNL de Tarragona, ha explicat que "l’objectiu és donar a conèixer paraules i expressions relacionades amb el món del mercat (especialment paraules pròpies del tarragoní) i fomentar l’ús oral i col·loquial del català d’una manera participativa, lúdica i divertida". "S’aprofitarà el contacte amb la ciutadania per donar a conèixer els serveis que s’ofereixen des del Servei de Política Lingüística municipal i des del Centre de Normalització Lingüística de Tarragona: cursos de català, 'Voluntariat per la llengua', activitats de dinamització lingüística, suport a entitats, etc.", ha afegit.

Per la seva banda, De los Rios, conseller de Promoció Econòmica i president d’ESPIMSA, ha afirmat que els mercats "són un punt de trobada, on la gent, a més de comprar, es comunica, i tot això es fa a través de la llengua, de les paraules". També ha destacat que anar al mercat "forma part del nostre patrimoni cultural perquè s’ha fet al llarg de moltes generacions, i això té un gran paral·lelisme amb el nostre patrimoni lingüístic, que és una part inseparable de la nostra identitat". Finalment, ha afegit que al mercat, "a més de productes de qualitat, hi podem trobar un tracte de qualitat".

L'Associació de Venedors del Mercat Central de Tarragona i l'Associació de Venedors del Mercat Municipal de Torreforta, representades per Albert Ribot i Emili Barcelo, han destacat el compromís dels venedors amb el foment de l'ús del català i amb la recuperació de les paraules pròpies de la parla del Camp de Tarragona, i han explicat que campanyes com aquesta no tan sols ajuden a dinamitzar el comerç, sinó també a fer barri i a fer ciutat.


SPLAT - SLC de Tarragona
Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes