Durant una hora, Montserrat Vilà, experta en retòrica i discurs oral i docent investigadora en el camp de la didàctica de la llengua a la UAB, va ajudar el professorat que va assistir a la reunió a elaborar conjuntament un mapa dels coneixements necessaris que han de tenir els alumnes per dominar l'oralitat, explicant els aspectes clau per fer els alumnes competents oralment: la interacció, l'articulació, la seguretat, la relació d'idees, el coneixement temàtic, etc. Aquests factors, que va exposar de manera clara i didàctica, queden recollits en el llibre que s'acaba de publicar Els secrets de parlar en públic. Guia pràctica per a professionals (Eumo Editorial, 2016), que ha escrit conjuntament amb Mariona Casas (UVic-UCC) i Josep M. Castellà (UPF).
Estructurat en quatre blocs, aquest llibre ofereix recomanacions per transmetre seguretat i comunicar amb emoció; planificar un discurs i fer una bona posada en escena; centrar-nos en els propòsits de la nostra comunicació i aprendre a narrar, explicar i argumentar millor, i, per últim, resoldre amb eficàcia situacions orals concretes (un debat, una reunió, un discurs protocol·lari, una entrevista professional...).
De ben segur, el taller ajudarà a millorar el tractament didàctic de l'expressió oral als cursos de català.
Centre de Normalització Lingüística de Barcleona
|
Seguiu-nos a: