25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dimecres, 6 de juliol de 2016

El CNL de Reus visita les botigues dels barris Fortuny i Juroca per fomentar l'ús del català al comerç

S'han visitat una setantena d'establiments per oferir-los formació i assessorament i 14 s'han adherit al Voluntariat per la llengua.

El CNL de Reus visita les botigues dels barris Fortuny i Juroca per fomentar l'ús del català al comerç

El mes de juny, el Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura (CNL) ha visitat 67 establiments comercials per oferir-los alguns dels seus serveis: formació en català per al seu personal, un servei de correcció de textos breus, assessorament sobre legislació lingüística, guiatge en l'ús de recursos lingüístics en línia...

La rebuda ha estat força positiva. A més, dels comerços visitats, catorze ja han signat l'acord per formar part de la xarxa de més 300 establiments col·laboradors del programa Voluntariat per la llengua, que garanteixen l'atenció en català a la clientela que se'ls adreça en aquesta llengua.

Ja fa anys que el CNL visita zones comercials per donar-se a conèixer. Va començar l'any 2010 visitant l'entorn del Mas Vilanova amb motiu del trasllat de les seves instal·lacions en aquest espai municipal. Posteriorment es van visitar els passeigs Prim i Sunyer i també les botigues adherides a l'entitat Excèntrics, condensades majoritàriament al carrer de Sant Llorenç. En total, comptant les visites als barris Fortuny i Juroca, vora 500 establiments reusencs.

Enguany el CNL ha prioritzat aquests barris perifèrics ja que hi ha treballat també des d'una altra perspectiva. I és que durant el curs 2015-2016 s'han impartit diversos cursos de nivell bàsic a l'escola Marià Fortuny, amb molt bona acollida. A més, les visites s'han fet coincidint amb la campanya "Jo compro al barri", que va posar en marxa l'Associació de Veïns del Barri Fortuny amb el suport de Reus Promoció el mes de maig i que s'allargarà fins al 31 de juliol.

Un 78% dels establiments compleix el Codi de consum de Catalunya en retolació identificativa

En aquestes visites també s'ha fet una observació dels usos lingüístics en la retolació. D'aquesta observació es desprèn que un 78% dels establiments compleix el Codi de consum de Catalunya pel que fa a la retolació identificativa, però al voltant d'un  40%  no s'adequa en algun altre aspecte a aquesta normativa segons la qual la senyalització, els cartells i rètols i els documents d'oferta de serveis han d'estar redactats, almenys, en català.

Si algun establiment d'altres punts de la ciutat està interessat a rebre informació sobre els serveis i els recursos que ofereix el Consorci per a la Normalització Lingüística  per poder complir amb la normativa lingüística i poder atendre la clientela amb qualitat pot trucar al telèfon 977 12 88 61.


CNL Reus
Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes