25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dilluns, 21 de juliol de 2014

Laura Estors presenta la tesi "L'adquisició del català com a llengua estrangera en el context multilingüe barcelonès"

A mitjans de juliol, Laura Estors, tècnica de normalització lingüística del CNL de Barcelona especialitzada en cursos d'acolliment lingüístic, va presentar la tesi doctoral "L'adquisició del català com a llengua estrangera en el context multilingüe barcelonès", a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Laura Estors presenta la tesi

Laura Estors posa amb els alumnes d'un curs de català per a sinoparlants, cursos que imparteix des de fa més de 7 anys.

El títol complet de la tesi de la recent doctorada Laura Estors és "L'adquisició del català com a llengua estrangera en el context multilingüe barcelonès: Estudi sobre les variables que intervenen en el procés d'aprenentatge d'alumnes adults indoirànics, arabòfons, sinoparlants i castellanoparlants".

A partir d'una perspectiva multidisciplinària, l'objectiu del treball és demostrar que, amb el mateix nombre d'hores d'aprenentatge de llengua catalana, l'estadi d'Interllengua en català mostrarà diferències significatives segons diverses variables lingüístiques, sociolingüístiques i socioafectives.

Per avaluar la competència comunicativa i lingüística dels aprenents s'utilitzen els barems del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües (MCER, 2003). La mostra està formada per 76 aprenents al·loglots (indoirànics, arabòfons i sinoparlants) i castellanoparlants, matriculats a cursos del nivell A2 de català que es coordinen des del Centre d'Acolliment Lingüístic de Barcelona (CALB).

A partir de l'eina metodològica etnogràfica Casual Speech es recull informació per conèixer: la reacció dels aprenents davant del fet d'haver d'aprendre dues llengües en un mateix territori, les preferències lingüístiques a l'hora de triar el català o el castellà com a llengua d'acollida, les semblances i les diferències entre les situacions sociolingüístiques dels països d'origen i la catalana, les reaccions de l'entorn més proper a l'aprenent quan saben que estan estudiant català, les reflexions al voltant de la importància o no de conèixer el català a Catalunya, etc.

Per a més informació: lestors@cpnl.cat


Centre de Normalització Lingüistica de Barcelona

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes