25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dijous, 17 de juliol de 2014

La campanya "Català i empresa: ja estàs al dia?" arriba a 41 establiments d'Amposta, Móra d'Ebre i Tortosa

El Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre (CNLTE) va dur a terme durant el primer semestre de l'any 2014 la campanya "Català i comerç: ja estàs al dia?" a 41 establiments i organitzacions empresarials d'Amposta, Móra d'Ebre i Tortosa.

La campanya

L'objectiu d'aquesta campanya de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat és fer conèixer els drets de clients i usuaris i les obligacions de les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya, pel que fa a l'ús de la llengua catalana.

En concret, personal tècnic del CNLTE va visitar 21 establiments d'hoteleria i restauració, 17 establiments comercials, 1 organització cde comerciants i empresaris i 1 empresa. Durant les visites es va fer lliurament als responsables dels establiments i de les entitats una carta informativa i fins a 456 exemplars del material de difusió de la campanya i dels serveis que ofereix el Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre. També es va presentar als comerciants l'aplicació Llenguatest Consum, una eina d'autodiagnosi en línia que en només vuit preguntes permet saber si una empresa ja està al dia pel que fa als aspectes lingüístics del Codi de consum de Catalunya.

La campanya Català i empresa. Ja estàs al dia? es va iniciar a les Terres de l'Ebre l'abril de 2012 amb 10 visites a comerços del Nucli Antic de Tortosa. Durant el 2012 la campanya va arribar també a les parades del Mercat Municipal de Tortosa i a establiments de Deltebre, l'Ampolla i Sant Carles de la Ràpita, en aquests tres darrers casos conjuntament amb els materials de la campanya Oberts al català, de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC). En total es van distribuir 407 sobres amb els materials de la campanya.

L'any 2013 es va dur a terme la campanya durant els mesos de juliol i setembre a 59 gestories, establiments de venda de joguets, comerços i serveis de dinamització econòmica d'Amposta, Móra d'Ebre i Tortosa.

El Codi de consum de Catalunya reconeix drets específics en matèria de llengua a les persones consumidores i usuàries i, per a garantir-ne l'exercici, estableix obligacions per a les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya (art. 128-1 i 211-5).

El període d'adaptació per a totes les empreses va finalitzar el 23 de juliol de 2011.

Pel que fa a l'atenció al públic, els consumidors han de poder ser atesos oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin.

Quant a la informació i documentació, han d'estar disponibles almenys en català: les invitacions a comprar, les informació de caràcter fix (senyalització, cartells, llistes de preus exposades al públic a l'interior o exterior del local, etc.), els contractes d'adhesió, la documentació contractual, els pressupostos, els resguards de dipòsit i les factures i altres documents que facin referència o que derivin dels anteriors.

A més, s'han d'etiquetar, almenys en català, les informacions necessàries per al consum, l'ús i el maneig adequats dels béns i serveis i les dades obligatòries relacionades directament amb la salvaguarda de la salut i la seguretat.


 


Centre de Normalització Lingüistica de les Terres de l'Ebre

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes