25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dimarts, 21 de març de 2006

S'inicia la campanya 2006 de Dóna corda al català

La nova campanya té per lema 'El català va amb tu' i preveu un seguit d'accions adreçades als joves. La nova campanya de foment de l'ús de la llengua catalana 'Dóna corda al català' d'enguany va adreçada principalment als joves d'entre 15 i 29 anys i té com a objectiu fomentar els usos interpersonals i informals de la llengua.
S'inicia la campanya 2006 de Dóna corda al català

Un moment de la presentació de la campanya

La campanya està dirigida als joves que tenen coneixements de català, tant als que la consideren llengua pròpia com als que l'han aprés com a segona llengua.

Amb l'eslògan 'El català va amb tu' es volen potenciar els valors del català com a llengua útil: des de l'èxit professional a les relacions personals, la possibilitat de fer amics o conèixer gent. També es pretén vincular els joves amb la llengua catalana i incrementar la seva percepció del català com una llengua que serveix per a les activitats d'oci.

La campanya fa especial incidència en els joves ja que, tot i l'alt grau de coneixement de la llengua, no la fan servir tant com es podria esperar. Segons les dades de l'Estadística d'Usos Lingüístics (EUL) 2003, només el 44% dels joves de Catalunya té el català com a llengua habitual, enfront del 50'1% de la població en general.

Amb l’eslògan “El català va amb tu” es volen potenciar els valors del català com a llengua útil, que obre portes, que facilita les coses: des de l’èxit professional a les relacions personals, la possibilitat de fer amics o conèixer gent. També es pretén vincular els joves amb la llengua catalana i incrementar la seva percepció del català com una llengua que serveix per a les activitats d’oci.

En aquest sentit, el secretari de Política Lingüística i president del CPNL, Miquel Pueyo, ha afirmat en la presentació de la campanya que: “és important evitar que el català aparegui massa habitualment associat a contextos institucionals; per contra, cal reforçar els vincles que el relacionen amb les formes de diversió juvenil i potenciar els seus valors com a llengua propera, flexible, transgressora i moderna”. Pueyo ha destacat també la voluntat del govern d’impulsar les accions adequades per identificar les limitacions actuals en les ofertes de lleure juvenil en català i d’establir les vies per superar-les.

Aquesta campanya neix a partir del 'Dóna corda al català' i es planteja com una evolució de la campanya emesa durant el 2005. El personatge de la Queta, que va ser la imatge de la campanya es manté ja que ha tingut molt bona acceptació per part de la població catalana. La campanya i la Queta, han estat presents, al llarg del 2005, en més de 150 activitats (actes institucionals, universitaris, esportius, fires, diades festives, etc.) a 70 municipis de tot el territori català.

La campanya publicitària comença el dia 21 de març amb anuncis a televisió, ràdio, premsa escrita, Internet, cartells per a suports exteriors, etc. que duraran tres setmanes. A més, al llarg de l’any 2006 es preveuen un seguit d’accions adreçades prioritàriament als joves per tal de fer arribar el missatge de la campanya. Entre elles destaquem un concurs de missatges que es podran enviar a través d’SMS o correu electrònic; també es difondrà el programa 'Voluntaris per la llengua' entre els joves; i s’organitzaran diversos actes en esdeveniments juvenils, musicals i esportius, etc.

La campanya 'Dóna corda al català' 2006, amb el lema 'El català va amb tu', s’ha presentat simultàniament a Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Tortosa.

Més informació sobre la campanya 'Dóna corda al català'.


CPNL

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes