25 anys fent bategar el català

Centres


Notícies del CNL

Dimecres, 4 d'octubre de 2017

Campanya per a promoure la premsa en català a l'hostaleria i les perruqueries de Tortosa

El Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre (CNLTE) ha impulsat una campanya per a promoure la presència de premsa en català als establiments d'hostaleria i a les perruqueries de Tortosa.

Campanya per a promoure la premsa en català a l'hostaleria i les perruqueries de Tortosa

La campanya es va dur a terme durant el mes de setembre passat i es va emmarcar en les accions que el CNLTE tira endavant per a fomentar l'ús de la llengua catalana en el món socioeconòmic. En concret, es van fer 33 visites presencials a bars i restaurants (21), i a perruqueries i barberies (12) de la ciutat, establiments on habitualment els clients consumixen premsa. Durant les visites, una tècnica del CNLTE donava informació als responsables dels establiments sobre els diferents diaris en català existents i facilitava un seguit de material informatiu de la campanya "Català i empresa" i de l'oferta de serveis del CNLTE.

La visita s'aprofitava també per a passar una petita enquesta sobre el consum de premsa escrita als establiments dels sectors esmentats. Els resultats indiquen que tots els establiments disposaven de premsa escrita a disposició dels clients i que 30 dels 33 establiments visitats tenien exemplars d'algun mitjà de comunicació escrit en català, majoritàriament premsa gratuïta de periodicitat setmanal, quinzenal o mensual (Més Ebre, Un Cop d'Ull, L'Estel, La Ciutat de Tortosa, etc.). Vint-i-cinc establiments també posaven a disposició dels clients el setmanari L'Ebre, de pagament i escrit íntegrament en català. Quant a la premsa diària, la versió en català d'El Periódico de Catalunya era present a 6 establiments. Cal esmentar també que el Diari de Tarragona, parcialment escrit en català, té una presència significativa en els establiments visitats.

La campanya va ser rebuda amb interès per la majoria dels responsables dels establiments visitats, alguns dels quals van fer alguns comentaris, com ara la inexistència de premsa rosa en català, molt present a les perruqueries, o la necessitat de disposar també de premsa escrita en espanyol per a donar servei al màxim de clients. 

Durant les visites es van lliurar 365 exemplars de materials informatius sobre llengua i empresa. A més, es va aprofitar la campanya per a distribuir altres 550 exemplars de materials informatius de foment de l'ús de la llengua en punts d'atenció al públic en mercats, centres de salut i educatius, i institucions públiques.


Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes