25 anys fent bategar el català

Centres


CPNL
← Tornar al llistat de novetats

Llengua i cultura

  • CNL Barcelona Dimarts, 18 de juliol de 2017

    Les tendències didàctiques en l'aprenentatge de llengües a debat

    Més de 200 persones van assistir a la V Jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana.

    La tècnica de normalització lingüística de la delegació de Nou Barris del CNL de Barcelona, Mireia Nebot, va participar en la V Jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana amb una ponència sobre tendències didàctiques en l'aprenentatge de llengües.

    "És bàsic que els professors treballin amb llibertat, segons qui són i per poder adaptar-se a l'alumnat que tenen davant" va afirmar Mireia Nebot en la seva intervenció a la taula interdisciplinària "Societat actual i tendències en l'aprenentatge de llengües". Nebot va oferir la seva ponència a partir de dues preguntes formulades amb motiu de l'estudi ÈLIA: quines són les tendències didàctiques en ensenyaments de llengua que caldria tenir en compte per renovar l'oferta formativa? Què és el que més 'funciona' a l'aula?

    En aquest sentit, Nebot va parlar de didàctica a les aules, de metodologies, de l'ús de les TIC, dels exàmens, de la revolució educativa, de l'ensenyament a partir de les emocions i de les classes invertides i va dir que "cal invertir en cursos semipresencials perquè cada cop, en alguns casos, té menys sentit explicar continguts que es poden adquirir de manera autònoma; cal pensar en nous materials lleugers, molt assequibles i a la vegada estimulants, fàcilment actualitzables i dinàmics".

    V Jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana

    Organitzada pel Departament de Cultura, la Jornada va tenir lloc el 7 de juliol a l'Ateneu Barcelonès i va ser presidida per la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa. En la trobada, la directora de Política Lingüística va destacar les quatre grans línies per a la política lingüística del futur a Catalunya, que va identificar en quatre àrees: coneixement, cohesió, consum i cooperació.

    Més de 200 persones van assistir a la Jornada, que va tenir representació institucional de tots els territoris de parla catalana.

    En el conjunt de terres de llengua catalana els coneixements de català de la població són relativament alts, tot i que una part important de la població encara té necessitats d'aprenentatge. Les polítiques lingüístiques institucionals s'han centrat principalment en l'aprenentatge de la llengua catalana. Amb aquesta Jornada la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya va explorar nous enfocaments d'aprenentatge en una societat que ha sofert canvis demogràfics, tecnològics i de consum en els darrers deu anys.

    Franquesa, pel que fa a la formació de català a persones adultes, a més de destacar la feina del personal del Departament, també va destacar la feina del Consorci per a la Normalització Lingüística. Dins d'aquest àmbit, també es va exposar l'evolució del programa ÈLIA, que té per objectiu introduir elements d'innovació en l'oferta formativa de català per a adults per adaptar-la a les necessitats de la ciutadania actual.


Centres





Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes