25 anys fent bategar el català

Centres


Auditoria lingüística




Què és una auditoria lingüística?

Una auditoria lingüística és un procés que té com a objectiu detectar les mancances comunicatives d'una organització en una o més llengües i implementar mesures  per solucionar aquests dèficits. 

Per què li interessa a una empresa fer una auditoria lingüística? 

  • Per adequar el funcionament comunicatiu de l'organització. 

  • Per millorar els resultats obtinguts en un mercat particular. 

  • Per saber si l'empresa té el personal lingüísticament preparat. 

Quines fases té una auditoria lingüística? 

Una auditoria consta bàsicament de les fases següents: 

  • Definir l'abast de l'auditoria conjuntament amb la persona responsable de l'empresa. 

  • Integrar l'auditoria com a pla estratègic de l'empresa. 

  • Analitzar els àmbits comunicatius de l'empresa mitjançant l'Indexplà. 

  • Elaborar l'informe per a l'empresa. 

  • Executar les mesures proposades en l'informe. 

Què és l'Indexplà? 

És una de les eines principals per realitzar una auditoria lingüística. Consisteix en un qüestionari que recull dades sobre criteris, usos i perfils lingüístics d'una empresa. Mitjançant una aplicació web calculem una mitjana ponderada sobre l'adequació lingüística en català de l'organització. 

Per a més informació contacteu amb nosaltres



Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes