25 anys fent bategar el català

Centres


Auditoria lingüística




Què és una auditoria lingüística?

Una auditoria lingüística és un procés que té com a objectiu detectar les mancances comunicatives d'una organització en una o més llengües i implementar mesures  per solucionar aquests dèficits. 

Per què li interessa a una empresa fer una auditoria lingüística? 

  • Per adequar el funcionament comunicatiu de l'organització. 

  • Per millorar els resultats obtinguts en un mercat particular. 

  • Per saber si l'empresa té el personal lingüísticament preparat. 

Quines fases té una auditoria lingüística? 

Una auditoria consta bàsicament de les fases següents: 

  • Definir l'abast de l'auditoria conjuntament amb la persona responsable de l'empresa. 

  • Integrar l'auditoria com a pla estratègic de l'empresa. 

  • Analitzar els àmbits comunicatius de l'empresa mitjançant l'Indexplà. 

  • Elaborar l'informe per a l'empresa. 

  • Executar les mesures proposades en l'informe. 

Què és l'Indexplà? 

És una de les eines principals per realitzar una auditoria lingüística. Consisteix en un qüestionari que recull dades sobre criteris, usos, actituds i perfils lingüístics d'una empresa. Mitjançant una aplicació web calculem una mitjana ponderada sobre l'adequació lingüística en català de l'organització. 

Per a més informació contacteu amb nosaltres



Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Google +
  • Twitter
  • Netvibes