Espai DIN

Activitats de foment del català


<< Tornar Imprimir

  • Fa x Mi, grup de cançons

    Objectius:

    Oferir una activitat lúdica de promoció de l’ús del català que fomenti l’intercanvi i la cohesió grupal.
    Alumnes dels cursos Bàsic i Elemental i participants del VxL.

     

    Resum:

    L’activitat consisteix a aprendre llengua a partir de l’aprenentatge i la interpretació de cançons clàssiques del pop català. El taller es realitza cada dimarts de 19 a 20.30 h, de febrer a maig, i es tanca amb una actuació final oberta al públic.
    La dinàmica de la sessió té quatre parts:
    1. Uns minuts d’estiraments, de respiració i hàbits posturals, per relaxar-nos i predisposar la veu.
    2. Escalfament de la veu. Cançó del dia: Escoltem la cançó presentada el dia anterior i que  han escoltat al llarg de la setmana a casa.
    3. Treball lingüístic del text, individualment i en grup.
    4. Treball musical.
     

    Ja se n'han fet dues edicions, al 2013 i al 2014. Preveiem que aquesta activitat tingui continuïtat aquest curs.

    Primera edició (2013)

    • Notícies

    xarxa/cnlsabadell/noticies.html

    • Assajos

    www.youtube.com/watch

    www.youtube.com/watch

    • Actuació final

    www.youtube.com/watch

    Imatges

    Segona edició (2014)

    • Notícies

    /xarxa/cnlsabadell/noticies.html?ID=11632

    • Imatges

    https://www.facebook.com/pages/CNL-de-Sabadell/115548025197500?sk=wall#!/media/set/?set=a.634798866605744.1073741870.115548025197500&type=1

    • Actuació final

    https://www.youtube.com/watch?v=ypx3ZfyFNCI&feature=youtu.be

    Valoració del projecte:

    Els participants han valorat molt positivament l’activitat. Diuen que el fet d’aprendre les cançons els ha anat molt bé i que, a més, s’ho han passat  molt bé tant durant el curs com en l’actuació final. Es valora molt positivament tant el treball lingüístic com el musical. En l’aspecte lingüístic s’observa la gran contribució a la fluïdesa verbal de tot el treball lèxic i sintàctic. No s’aconsegueix tant en l’aspecte fonètic, ja que repeteixen els errors de pronúncia malgrat haver-los detectat i orientat adequadament. Pel que fa a l’aspecte musical, hi ha una molt bona evolució quant a ritme i tempo; en afinació no és tan conjunta. S’observen grans canvis en diferents aspectes: motivacionals, de cohesió i de competència lingüística i musical.

    1 Comentari

    1. Escrit per Noemí Ubach el 09/04/13 a les 10:39

      Una activitat molt original. Felicitats!

    Escriu el teu comentari




Consorci per a la Normalització Lingüística
Carrer de Muntaner, 221 08036 Barcelona
Tel +34 93 272 31 00 Fax +34 93 487 21 67
Web del CPNL

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Netvibes