Espai DIN

Activitats de foment del català


<< Tornar Imprimir

  • Per Sant Jordi, roses lingüístiques

    Objectius:

    Amb l'objectiu de fer visible la riquesa lingüística del català i de donar a conèixer l'origen d'algunes paraules, el CNL de Barcelona ha impulsat la campanya "A l'abril cada paraula val per mil", que ha estat present en comerços de la ciutat fins al 10 de maig.

    L'objectiu de la campanya "A l'abril cada paraula val per mil" és fomentar el gust pel coneixement de la llengua i promoure l'ús del català al comerç de la ciutat i és per això que s'han repartit 900 cartells amb una rosa cadascun i una paraula, on s'explica l'etimologia d'un mot relacionat amb el sector comercial de cada botiga.

    Amb l'exposició dels cartells als aparadors es pretén divulgar la llengua catalana d'una manera lúdica, popular i també científica.

    Resum:

    "A l'abril cada paraula val per mil" és una campanya ideada pel CNL d'Osona. Es tracta d'una iniciativa cultural per celebrar Sant Jordi als carrers de la ciutat. Conscient de la contribució del comerç a la cohesió social a través de l'ús del català, el Centre de Normalització Lingüística de Barcelona ha repartit roses en forma de cartells, que expliquen l'origen de paraules relacionades amb els diversos sectors comercials, a establiments dels principals eixos comercials de la ciutat.

    La campanya també ha estat present al Twitter amb l'etiqueta #valpermil

    Mentre ha durat la campanya, el twitter @cpnlsafd del Servei d'Autoaprenentatge i Formació a Distància (SAFD) ha piulat una pregunta sobre l'origen de les paraules que surten als cartells d'"A l'abril cada paraula val per mil" i l'endemà ha piulat el cartell corresponent que inclou la resposta en el seu contingut. L'etiqueta d'aquesta activitat ha estat #valpermil.

    També s'han piulat mapes dels deu districtes de Barcelona que contenien els diversos recorreguts de les "roses lingüístiques" per tal d'adreçar les persones interessades als comerços participants perquè poguessin conèixer les 64 paraules exposades.

    Concurs Contes d'apardor

    Amb motiu de la campanya "A l'abril cada paraula val per mil", la delegació de Ciutat Vella del CNL de Barcelona ha organitzat el concurs de contes breus "Contes d'aparador" entre l'alumnat dels cursos de català d'aquest districte. Els contes s'han d'inspirar en les paraules que hi hagi als aparadors d'un mateix carrer. Trobareu més informació sobre el concurs en aquest enllaç.

    Al juny, exposició

    El CNL de Barcelona està preparant una exposició de la campanya "A l'abril cada paraula val per mil", que oferirà un panorama general sobre els diferents àmbits temàtics tractats i incorporarà també fotografies dels aparadors dels establiments que hi han participat i testimonis dels participants.

    L'exposició començarà la seva itinerància el mes de juny a l'Espai Avinyó - Llengua i Cultura de Ciutat Vella i posteriorment s'oferirà a centres culturals i associacions de comerciants de la ciutat.

    Valoració del projecte:

    Els cartells de la campanya han estat molt ben valorats pels establiments comercials tant pel que fa al disseny com al contingut, i la gran majoria de botigues s'han mostrat disposades a tornar a participar en la campanya en properes edicions.

    Enllaços relacionats

    Escriu el teu comentari




Consorci per a la Normalització Lingüística
Carrer de Muntaner, 221 08036 Barcelona
Tel +34 93 272 31 00 Fax +34 93 487 21 67
Web del CPNL

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Netvibes