Edicions anteriors 

Núm. 16   Juny de 2013

Butlletí del Consorci per a la Normalització Lingüística

SUMARI
El perquè de les coses
Quan ens plantegem de fer un canvi, en la nostra vida privada o en la nostra vida professional, és perquè busquem un guany.

Buscar una bona imatge, tenir més clients, distingir-se de la competència, donar seveis de més qualitat... són motors per al canvi en les empreses i comerços.

I què motiva una aposta per visibilitzar la llengua del país, per vetllar per la qualitat lingüística de les comunicacions d'un negoci i per fomentar la formació lingúística del personal que fa atenció al públic?

De motius, us en diríem moltíssims, però és important també trobar suport i complicitat a l'hora de posar en pràctica algunes millores. I en aquest número us donem algunes idees al respecte: serveis, eines concretes i subvencions.

Som molt a prop vostre. Compteu amb nosaltres per gestionar els canvis lingüístics que us posin al dia.
Recursos per a la comunicació escrita
Com aconseguir l'autonomia lingüística?
Funcions del Servei d'Assessorament Lingüístic

La imatge lingüística d'una empresa és un element que revela la qualitat del servei que s'ofereix. Estarem d'acord que un bon producte no es pot promocionar amb una publicitat escrita a mà, en un paper mig estripat ni amb un text ple de faltes d'ortografia o poc entenedor per al públic a qui s'adreça.


Una de les prestacions que us oferim és el Servei d'Assessorament Lingüístic que teniu al vostre abast per garantir la qualitat de les comunicacions adreçades a la vostra clientela.


Aquest servei és gratuït tant per a l'administració com per a empreses, organitzacions, entitats i públic en general, tenint en compte uns criteris d'ús bàsics.
 



Més informació
Recursos per a la comunicació oral
Adopció de criteris d'atenció al públic
Com creem la imatge que volem oferir?

En l'Informe de resultats de les enquestes d’usos lingüístics a les empreses de serveis que va publicar la Generalitat al 2009 es demostra que els elements determinants de l’ús del català a les empreses són, en primer lloc, l’existència d’algun tipus de criteri lingüístic en la selecció del personal i, en segon lloc, l’adopció de criteris lingüístics per a l’atenció oral al públic.
 

Pel que fa a la recomanació de criteris en les relacions amb els clients, des de fa temps el nostre Centre de Normalització Lingüística ofereix gratuïtament a les empreses de la nostra àrea una sessió sobre Bones pràctiques en l'atenció oral.

 

Aquesta sessió és un recurs útil per fixar un estil de comunicació orientat a aconseguir una bona imatge de l'empresa i una relació satisfactòria amb les persones que us demanen els vostres serveis.



Més informació
Bones pràctiques
Premi Alimara CAT 2013

El grup CETT, el Saló Internacional de Turisme de Catalunya (SITC), la Direcció General de Política Lingüística i la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya premien l’esforç que fan els expositors dels SITC procedents de fora de l’àmbit lingüístic català a l’hora de produir material gràfic de promoció turística en llengua catalana.

 

La campanya “PERÚ, IMPERI DE TRESORS AMAGATS” de la Comisión de promoción del Perú para la Exportación y el Turismo (PROMPERÚ) s'ha endut el premi en la categoria PREMI ALIMARA CAT d'enguany.

 



Més informació
Premi Pime a la Qualitat lingüística 2013

La PIMEC convoca aquest premi com a reconeixement de l’esforç i l’interès de les empreses per l’ús de la llengua catalana com a eina d’integració i innovació, amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura.

 

L’empresa Comercial Paperera i Material d’Oficina va ser guardonada aquest mes de juny amb el Premi Pime a la Qualitat lingüística 2013. El lliurament va tenir lloc en el marc de la 26a edició dels Premis Pimes.



Més informació
Notícies de llengua
App per difondre comerços i promocions especials
Aplicació per a dispositius mòbils

Oportunic és una eina per rebre ofertes i promocions de botigues en els dispositius mòbils de les persones que la tenen instal·lada.

 

Aquesta app està avalada per la Confederació del Comerç de Catalunya i permet rebre en temps real les ofertes i novetats de les botigues preferides de cada usuari.
 



Més informació
Subvencions per a empreses que treballen en català

Al mes d’abril s’han publicat al DOGC les bases específiques que han de regir la concessió de subvencions en matèria cultural, entre les quals hi ha les Bases específiques de subvencions per a iniciatives d’empreses adreçades a promoure l’ús de la llengua catalana a Catalunya.

 

Les actuacions en aquest àmbit que són preferentment subvencionables són:

 

a. Incorporar la llengua catalana en productes i serveis tecnològics adreçats a usuaris finals (aplicacions per a mòbil, tauletes tàctils i altres productes similars, videojocs, etc.).


b. Garantir l’ús oral de la llengua catalana en l’atenció al públic.


c. Elaborar el material publicitari en català per a la versió catalana del producte o servei tecnològic.
 



Més informació
Pujar
  Subscriure's
  Enviar a un amic
EQUIP DE REDACCIó
SC del Garraf i Vilanova i la Geltrú
Rasa del Miquelet, 16
08800 Vilanova i la Geltrú
Tel. 93 811 57 73
Fax 93 811 58 22
CONTACTE
penedesgarraf@cpnl.cat
© 2017 Consorci per a la Normalització Lingüística
Info legal - Contacte
lectura